SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Networking w biznesie i sferze publicznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Networking w biznesie i sferze publicznej
Kod przedmiotu 14.2--SocD-NwBiSP-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Podstawowym celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności niezbędnych do inicjowania, utrzymywania i rozwijania sieci społecznych.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Sieci społeczne i społeczeństwo sieci. Gospodarka i sfera publiczna w społeczeństwie sieci
  2. Teorie sieci społecznych
  3. Właściwości sieci społecznych. Podstawy analizy
  4. Współpraca międzysektorowa i governance networks
  5. Partnerstwo publiczno-prywatne. Bariery upowszechniania
  6. Znaczenie sieci społecznych dla realizacji celów marketingowych
  7. Znaczenie sieci społecznych dla zaspokajania potrzeb i rozwiązywania problemów społeczności lokalnych
  8. Inicjowanie sieci społecznych i tworzenie partnerstw
  9. Upowszechnianie i podtrzymywanie sieci społecznych
  10. Nowe technologie jako narzędzie networkingu

Metody kształcenia

Praca z tekstem, prezentacja, wykład konwersatoryjny, dyskusja, gra symulacyjna, techniki warsztatowe

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład

FORMA ZALICZENIA WYKŁADÓW

Egzamin

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Egzamin pisemny w formie pytań otwartych lub zamkniętych. Zakres materiału zgodnie z sylabusem zaprezentowanym na początku semestru.

Pozytywną ocenę otrzymuje student, który uzyskał 50% punktów z egzaminu pisemnego.

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Projekt networkingowy

Projekt jest pracą indywidualną lub grupową. Dotyczy planu inicjowania lub upowszechniania i podtrzymywania sieci społecznych (np. partnerstw). Zawiera skrócony opis problemu/potrzeby organizacji i cel działań, streszczenie pomysłu, harmonogram działań wraz z technikami i narzędziami oraz opis sposobu ewaluacji efektywności sieci.

Ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest średnią ocen z wykładu i ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Barney D., Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  2. Christakis N., A., Fowler J., W sieci. Jak sieci społeczne kształtują nasze życie, Wydawnictwo „Smak Słowa”, Sopot 2011.
  3. Hanneman R. A., Riddle Mark, Introduction to Social Network Methods, 2005, [http://faculty.ucr.edu/~hanneman/].
  4. Li e Y., Loh S., Evans C., and Lorenzi F., eds. Organizations and Social Networking: Utilizing Social Media to Engage Consumers, , PA: IGI Global, Hershey 2013 [http://doi:10.4018/978-1-4666-4026-9].
  5. Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  6. Theiss M., Perspektywa sieci społecznych w badaniach lokalnej polityki społecznej, Problemy Polityki Społecznej, nr 22 2013.
  7. Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca

  1. Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
  2. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  3. Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
  4. Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
  5. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing  [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  6. Lin Nan, Building a Network, Theory of Social Capital, Connections, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
  7. Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2 2016.
  8. Piechocki P., Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
  9. Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  10. Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, [w:] Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 26-01-2022 10:16)