Znaczenie sieci społecznych dla realizacji celów marketingowych
Znaczenie sieci społecznych dla zaspokajania potrzeb i rozwiązywania problemów społeczności lokalnych
Inicjowanie sieci społecznych i tworzenie partnerstw
Upowszechnianie i podtrzymywanie sieci społecznych
Nowe technologie jako narzędzie networkingu
Metody kształcenia
Praca z tekstem, prezentacja, wykład konwersatoryjny, dyskusja, gra symulacyjna, techniki warsztatowe
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład
FORMA ZALICZENIA WYKŁADÓW
Egzamin
Zasady uzyskania oceny z wykładu
Egzamin pisemny w formie pytań otwartych lub zamkniętych. Zakres materiału zgodnie z sylabusem zaprezentowanym na początku semestru.
Pozytywną ocenę otrzymuje student, który uzyskał 50% punktów z egzaminu pisemnego.
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Zaliczenie na ocenę
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Projekt networkingowy
Projekt jest pracą indywidualną lub grupową. Dotyczy planu inicjowania lub upowszechniania i podtrzymywania sieci społecznych (np. partnerstw). Zawiera skrócony opis problemu/potrzeby organizacji i cel działań, streszczenie pomysłu, harmonogram działań wraz z technikami i narzędziami oraz opis sposobu ewaluacji efektywności sieci.
Ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest średnią ocen z wykładu i ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Barney D., Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
Christakis N., A., Fowler J., W sieci. Jak sieci społeczne kształtują nasze życie, Wydawnictwo „Smak Słowa”, Sopot 2011.
Hanneman R. A., Riddle Mark, Introduction to Social Network Methods, 2005, [http://faculty.ucr.edu/~hanneman/].
Li e Y., Loh S., Evans C., and Lorenzi F., eds. Organizations and Social Networking: Utilizing Social Media to Engage Consumers, , PA: IGI Global, Hershey 2013 [http://doi:10.4018/978-1-4666-4026-9].
Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
Theiss M., Perspektywa sieci społecznych w badaniach lokalnej polityki społecznej, Problemy Polityki Społecznej, nr 22 2013.
Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Literatura uzupełniająca
Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
Lin Nan, Building a Network, Theory of Social Capital, Connections, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2 2016.
Piechocki P., Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, [w:] Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 26-01-2022 10:16)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.