SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Społeczne aspekty reklamy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Społeczne aspekty reklamy
Kod przedmiotu 14.2--SocD-SAR-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Wykłady

1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.

 2. Historia reklamy.

3. Media, środki i nośniki reklamy.

4. Tradycyjne rodzaje reklam: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.

5. Reklama internetowa: wady, zalety, władza algorytmów.

6. Psychologia oddziaływania reklamy.

 Ćwiczenia

1. Reklama komercyjna a reklama społeczna.

2. Odkodowywanie reklamy.

3. Role społeczne w reklamie.

 4. Budowa przekazu reklamowego, język w reklamie.

5. Reklama zewnętrzna, reklama wielkoformatowa: przykłady, analiza.

6. Personalizacja w internecie – personalizacja reklamy.   

Metody kształcenia

 Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, praca w grupie, zajęcia w terenie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład

FORMA ZALICZENIA wykład

UWAGI

.

Egzamin

Zasady uzyskania oceny z wykładu

Ocena z wykładu jest oceną z egzaminu

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

.

Przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); praca pisemna w oparciu o realizowane treści na ćwiczeniach.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i oceny z pracy pisemnej.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Średnia arytmetyczna oceny z egzaminu i oceny z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4.  McStay A., Reklama cyfrowa.. Podręcznik, Łódź 2020
  5. Nowacki R., Reklama, Warszawa 2019.
  6. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
  2. Grębowiec, Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  3. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 27-01-2022 18:03)