Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z procesem identyfikowania, planowania, uruchamiania, prowadzenia i zamykania prac projektowych mających na celu dostarczenie oczekiwanej wartości interesariuszom projektu.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Kontekst projektu
Wymagania, potrzeby, oczekiwania społeczne i indywidualne jako źródła innowacji
Przedsiębiorczość w ujęciu procesowym
Wybór właściwego modelu prowadzenia projektu
Rozwiązania prawne prowadzenia projektów innowacyjnych
Źródła finansowania projektów innowacyjnych
Zaufanie i wartości w zespole projektowym
Wartości i zasady zwinności
Postawy i kompetencje
Relacje przywódca – zespół
Relacje w zespole projektowym
Motywacje, możliwości i rozwój
Emocje i ich kontrola
Konflikty i zarządzanie konfliktami
Skuteczna komunikacja
Funkcje i samoorganizacja zespołu projektowego
Interesariusze zewnętrzni
Interesariusze wewnętrzni
Właściciel Produktu
Scrum Master
Zespół Deweloperski
Zasady funkcjonowania zespołów scrumowych
Zarządzanie artefaktami projektu
Wizja produktu
Struktura podziału wymagań
Wymagania i historyjki użytkownika
Rejestr Produktu
Rejestr Sprintu
Przyrost Produktu
Metody, techniki i narzędzia timeboxing’u w projekcie
Planowanie wersji dystrybucyjnej
Nadawanie ocen i prędkości
Określanie długu technicznego
Sprint i jego planowane
Wykonanie sprintu
Przegląd sprintu
Retrospektywa sprintu
Metody kształcenia
Praca w zespołach projektowych z wykorzystaniem metodyk zwinnych.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Projekt
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Ocenie podlega:
Kompletność projektu – ocenie podlegają tylko kompletne projekty.
Czas wykonania zadań – oddanie części projektu po wyznaczonym terminie skutkuje obniżeniem punktacji.
Jakość wykonanych zadań – zadania wykonane w sposób niezatwierdzony przez wykładowcę nie podlegają ocenie.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest sumą ocen cząstkowych:
Kompletność projektu – 30 pkt.
Czas wykonania poszczególnych zadań – 30 pkt.
Jakość wykonanych zadań – 40 pkt.
Skala ocen:
dostateczny: 50-59 pkt.
dostateczny plus: 60–69 pkt.
dobry: 70–79 pkt.
dobry plus 80- 89 pkt.
bardzo dobry: 90-100 pkt.
Literatura podstawowa
Agile Practice Guide, PMI, 2017.
Ambler S., Lines M., Choose Your WoW! A Disciplined Agile Delivery Handbook for Optimizing Your Way of Working (WoW), PMI, 2019.
EBM. Przewodnik po Evidence-Based Management, Polska wersja językowa, Scrum.org, Styczeń 2019.
Kaczor K., SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile, PWN, Warszawa 2016.
Kerzner H., Saladis F., Value-Driven Project Management, International Institute for Learning, Wiley, New York 2009.
Krystyańczuk H., Ewolucja hierarchii potrzeb konsumpcyjnych - zmiana sposobu zaspokajania potrzeb podstawowych oraz dynamiczny rozwój potrzeb wyższego rzędu, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 11/2013.
Przewodnik po Prostej Spółce Akcyjnej. Ustawa o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw, Ministerstwo Rozwoju, listopad 2019.
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, Przedsiębiorczość szansą rozwoju regionu. Tom 2, Kształtowanie przedsiębiorczości, Uniwersytet Szczeciński nr 98, Szczecin2012.
Literatura uzupełniająca
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 26-01-2022 17:05)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.