SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia wychowania i uczenia się |
Kod przedmiotu | 05.8-WP-RzK-PWU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych procesów psychologicznych związanych z procesem wychowania z uwzględnieniem szeroko rozumianego kontekstu społecznego oraz poznawczego
Student powinien zdefiniować i opisać zjawiska z zakresu psychologii ogólnej oraz psychologii rozwojowej
Cele i zakres psychologii uczenia się i wychowawczej. Poznanie społeczne i samopoznanie. Rozwój społeczny człowieka i jego konsekwencje dla wychowania. Kształtowanie i zmiana postaw. Rola autorytetu w procesie wychowania. Teoria społecznego uczenia się. Transmisje wpływu wychowawczego. Metody wychowawcze – rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym. Uwewnętrznianie norm i rozwój moralny dziecka. Różnice indywidualne w edukacji i wychowaniu. Mechanizmy wychowania w szkole i rodzinie. Podstawy uczenia się - podstawowe funkcje psychiczne. Mechanizmy uczenia się . Potrzeby rozwojowe w uczenie się.
dyskusja, praca projektowa. praca grupowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ćwiczeń uzyska student oceniony pozytywnie ze względów merytorycznych na każdym z ćwiczeń oraz uzyska pozytywna ocenę z testu( 65%) i przygotuje projekt
Oceną końcową będzie średnia z ocen cząstkowych
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, Warszawa 2002.
Mietzel G. Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002
Strelau J., Psychologia podręcznik akademicki – psychologia wychowawcza, T. III, Warszawa, 2000, s. 821-844.
Każdorazowo ustalana przez osobę prowadzącą
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 11-02-2022 21:05)