SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Projektowanie pracy wychowawczej w resocjalizacji |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-RzK-PPWwR |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie cech, metod i sposobów projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Poznanie zasad tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji. Kształtowanie umiejętności tworzenia autorskiego projektu pracy resocjalizacyjnej.
Wiedza z zakresu podstaw resocjalizacji oraz z psychologii wychowania uzyskana na pierwszym roku studiów.
1. Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne).
2. Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej.
3. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych.
4. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych.
5. Samodzielne opracowanie projektów korekcyjnych przy określonych przez prowadzącego zajęcia założeniach
6. Sposoby ewaluacji projektów.
Analiza przypadków, przygotowanie projektu,
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria: przygotowanie dla indywidualnego przypadku lub dla grupy wychowanków projektu resocjalizacyjnego zawierającego wymagane składowe omawiane podczas zajęć. Projekt powinien zawierać 70% elementów wskazanych podczas zajęć aby został zaliczony.
Na ćwiczeniach dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną studenta. Pozostałe nieobecności należy rozliczyć w ramach konsultacji, po uzgodnieniu ich zakresu z prowadzącym.
Studenci funkcjonujący w ramach IOS zobligowani są do prezentacji i zreferowania co najmniej jednego zagadnienia wskazanego przez prowadzącego oraz zaliczenie sprawdzianu wiedzy.
.1. Sztuka M., Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja, tom 2, Warszawa 2007
2. Marczak M. (red.), Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.
Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 12-02-2022 22:01)