SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie pracy wychowawczej w resocjalizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie pracy wychowawczej w resocjalizacji
Kod przedmiotu 05.9-WP-RzK-PPWwR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ernest Magda
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 30 2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Poznanie cech, metod i sposobów projektowania działalności resocjalizacyjnej w oparciu o wyniki badań diagnostycznych. Poznanie zasad tworzenia indywidualnych programów resocjalizacji z uwzględnieniem celów wychowania korekcyjnego, stosowanych form i metod pracy, prognoz i sposobów ewaluacji. Kształtowanie umiejętności tworzenia autorskiego projektu pracy resocjalizacyjnej.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu podstaw resocjalizacji oraz z psychologii wychowania uzyskana na pierwszym roku studiów.

Zakres tematyczny

1. Projekt korekcyjny (pojęcie, rodzaje, możliwości aplikacyjne). 

2. Rola diagnozy w projektowaniu działalności korekcyjnej. 

3. Możliwości oddziaływań korekcyjnych w wybranych środowiskach wychowawczych. 

4. Zasady konstruowania projektów korekcyjnych. 

5. Samodzielne opracowanie projektów korekcyjnych przy określonych przez prowadzącego zajęcia założeniach

6. Sposoby ewaluacji projektów.

Metody kształcenia

Analiza przypadków, przygotowanie projektu,

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratoria: przygotowanie dla indywidualnego przypadku lub dla grupy wychowanków projektu resocjalizacyjnego zawierającego wymagane składowe omawiane podczas zajęć. Projekt powinien zawierać 70% elementów wskazanych podczas zajęć aby został zaliczony.

Na ćwiczeniach dopuszcza się jedną nieobecność nieusprawiedliwioną studenta. Pozostałe nieobecności należy rozliczyć w ramach konsultacji, po uzgodnieniu ich zakresu z prowadzącym.

Studenci funkcjonujący w ramach IOS zobligowani są do prezentacji i zreferowania co najmniej jednego zagadnienia wskazanego przez prowadzącego oraz zaliczenie sprawdzianu wiedzy.

Literatura podstawowa

.1. Sztuka M., Specjalistyczne programy korekcyjno-resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja, tom 2, Warszawa 2007

2. Marczak M. (red.), Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, Kraków 2009.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Monika Kaczmarczyk (ostatnia modyfikacja: 12-02-2022 22:01)