SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kompetencje kadry menedżerskiej w instytucjach o strukturze hierarchicznej |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-RzK-KKM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie Studentów z podstawami wiedzy teoretycznej i umiejętnościami praktycznymi niezbędnymi w kierowaniu zespołami ludzkimi w instytucjach o strukturze hierarchicznej. Nabycie niezbędnych umiejętności i kompetencji, które powinny posiadać osoby zajmujące stanowiska kierownicze w instytucjach o strukturze hierarchicznej.
Ogólna wiedza na temat zjawisk zachodzących w otaczającej rzeczywistości społecznej
Organizacje, rodzaje, formy funkcjonowania, uwarunkowania. Miejsce instytucji o strukturze hierarchicznej wśród innych organizacji;
Style kierowania zespołami w instytucjach o strukturze hierarchicznej;
Relacje interpersonalne. Przyjmowanie różnorodnych ról społecznych przez członków zespołu;
Komunikacja w zespole oraz z przełożonym;
Motywacja i zaangażowanie w pracy zespołów;
Kontrola właściwego wykonywania zadań;
Ocenianie pracowników. Uwarunkowania, różne techniki, konsekwencje;
Konflikt w zespole, przyczyny, przebieg, sposoby radzenia sobie z konfliktem;
Emocje w pracy
Zarządzanie zasobami i talentami w pracy menedżerskiej w instytucjach o strukturze hierarchicznej;
Wzory zarządzania organizacjami o strukturze hierarchicznej w wybranych krajach.
dyskusja, pogadanka heurystyczna, metoda projektów, analiza przypadków
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena z testu (pytania otwarte z progami procentowymi przeliczanymi wg skali 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84 = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2,0, ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć (tzw. temat ekspercki); ocena projektu – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe); ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć – ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć.
Nieobecność na zajęciach powinna być nadrobiona w ramach konsultacji. Osoby z IOS zobowiązane są uczestniczyć w kolokwium, zajęciach, na których prezentują temat ekspercki oraz przedstawić projekt.
Ocenę końcową stanowi średnia ocen cząstkowych. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich ocen cząstkowych.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 11-02-2022 18:18)