SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kompetencje kadry menedżerskiej w instytucjach o strukturze hierarchicznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kompetencje kadry menedżerskiej w instytucjach o strukturze hierarchicznej
Kod przedmiotu 05.9-WP-RzK-KKM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Andrzej Zygadło
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zaznajomienie Studentów z podstawami wiedzy teoretycznej i umiejętnościami praktycznymi niezbędnymi w kierowaniu zespołami ludzkimi w instytucjach o strukturze  hierarchicznej. Nabycie niezbędnych umiejętności i kompetencji, które powinny posiadać osoby zajmujące stanowiska kierownicze w instytucjach o strukturze hierarchicznej.

Wymagania wstępne

Ogólna wiedza na temat zjawisk zachodzących w otaczającej rzeczywistości społecznej

Zakres tematyczny

Organizacje, rodzaje, formy funkcjonowania, uwarunkowania. Miejsce instytucji o strukturze hierarchicznej wśród innych organizacji;

Style kierowania zespołami w instytucjach o strukturze hierarchicznej;

Relacje interpersonalne. Przyjmowanie różnorodnych ról społecznych przez członków zespołu;

Komunikacja w zespole oraz z przełożonym;

Motywacja i zaangażowanie w pracy zespołów;

Kontrola właściwego wykonywania zadań;

Ocenianie pracowników. Uwarunkowania, różne techniki, konsekwencje;

Konflikt w zespole, przyczyny, przebieg, sposoby radzenia sobie z konfliktem;

Emocje w pracy

Zarządzanie zasobami i talentami w pracy menedżerskiej w instytucjach o strukturze hierarchicznej;

Wzory zarządzania organizacjami o strukturze hierarchicznej w wybranych krajach.

 

Metody kształcenia

dyskusja, pogadanka heurystyczna, metoda projektów, analiza przypadków

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena z testu (pytania otwarte z progami procentowymi przeliczanymi wg skali 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84 = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2,0, ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć (tzw. temat ekspercki); ocena projektu – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe); ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć – ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć.

Nieobecność na zajęciach powinna być nadrobiona w ramach konsultacji. Osoby z IOS zobowiązane są uczestniczyć w kolokwium, zajęciach, na których prezentują temat ekspercki oraz przedstawić projekt.

Ocenę końcową stanowi średnia ocen cząstkowych. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich ocen cząstkowych.

Literatura podstawowa

  1. Helios J., Jedlecka W., Kalisz T., Zakład karny i szkoła jako przykłady instytucji totalnych, Wrocław 2020
  2. Andrzejczak J., Furmańczyk Z., [red.] Zmiany ról i uwarunkowań pracy menedżerów w organizacjach publicznych i non profit, Poznań 2016;
  3. Szczygielska A., Kurek D., Ocenianie pracowników w organizacji zhierarchizowanej, Warszawa 2015;
  4. Blanchard K. Przywództwo wyższego stopnia, Warszawa 2012.”.

Literatura uzupełniająca

  1. Helios J., Jedlecka W., Kalisz T., Zakład karny i szkoła jako przykłady instytucji totalnych, Wrocław 2020
  2. Andrzejczak J., Furmańczyk Z., [red.] Zmiany ról i uwarunkowań pracy menedżerów w organizacjach publicznych i non profit, Poznań 2016;
  3. Szczygielska A., Kurek D., Ocenianie pracowników w organizacji zhierarchizowanej, Warszawa 2015;
  4. Blanchard K. Przywództwo wyższego stopnia, Warszawa 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 11-02-2022 18:18)