SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przywództwo w formacjach policyjnych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-RzK-PwFP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie Studentów z podstawami wiedzy teoretycznej i umiejętnościami praktycznymi niezbędnymi w kierowaniu zespołami ludzkimi w formacjach policyjnych. Nabycie niezbędnych umiejętności i kompetencji, które powinny posiadać osoby zajmujące stanowiska kierownicze w policji.
Ogólna wiedza na temat zjawisk zachodzących w otaczającej rzeczywistości społecznej
Organizacje, instytucje publiczne, służby mundurowe, rodzaje, formy funkcjonowania, uwarunkowania. Miejsce policji wśród innych organizacji i instytucji;
Struktura organizacyjna i hierarchiczna policji;
Style kierowania zespołami w służbach mundurowych;
Relacje interpersonalne. Przyjmowanie różnorodnych ról społecznych przez członków zespołu;
Komunikacja w zespole oraz z przełożonym;
Motywacja i zaangażowanie w pracy zespołów policyjnych;
Kontrola właściwego wykonywania zadań;
Ocenianie pracowników. Uwarunkowania, różne techniki, konsekwencje;
Konflikt w zespole, przyczyny, przebieg, sposoby radzenia sobie z konfliktem;
Emocje w pracy
Zarządzanie zasobami i talentami w pracy liderskiej;
Etyka przywódcy w formacjach policyjnych;
Poczucie podmiotowości osób zajmujących kierownicze stanowiska w policji
Wzory zarządzania policjami w wybranych krajach.
dyskusja, pogadanka heurystyczna, metoda projektów, analiza przypadków
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena z testu (pytania otwarte z progami procentowymi przeliczanymi wg skali 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84 = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2,0, ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć (tzw. temat ekspercki); ocena projektu – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe); ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć – ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć.
Nieobecność na zajęciach powinna być nadrobiona w ramach konsultacji. Osoby z IOS zobowiązane są uczestniczyć w kolokwium, zajęciach, na których prezentują temat ekspercki oraz przedstawić projekt.
Ocenę końcową stanowi średnia ocen cząstkowych. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich ocen cząstkowych.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Zygadło (ostatnia modyfikacja: 11-02-2022 20:16)