SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Strategie zmiany społecznej |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-SZS-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z problematyką socjologicznych teorii zmian. Umiejętność socjologicznej analizy przemian społecznych. Poznanie podstawowych zasad programowania i wdrażania pozytywnych zmian społecznych.
Praca z tekstem, praca w grupie, metody warsztatowe, wykład konwersatoryjny, metody mobilne (spacer studyjny, wizyta studyjna, gra terenowa), e-learning, blended learning
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Kolokwium pisemne |
W formie pytań otwartych i/lub zamkniętych |
Zakres materiału na kolokwium pisemne |
Zgodnie z sylabusem przedstawionym w trakcie pierwszych zajęć |
Zasady zaliczenia kolokwium pisemnego |
Minimalny próg zaliczenia 50% punktów |
Zasady uzyskania oceny z wykładu |
Ocenę z wykładów stanowi ocena z kolokwium pisemnego |
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Praca pisemna indywidualna lub grupowa lub projekt indywidualny lub grupowy (zgodnie z zasadami przedstawionymi w trakcie pierwszych zajęć) |
|
Praca pisemna indywidualna lub grupowa |
Analiza wybranego przypadku z zastosowaniem wybranej koncepcji teoretycznej (praca w trakcie zajęć) |
Kryteria oceny |
Odpowiednia struktura i język pracy, zastosowanie źródeł, zgodność z tematem, zastosowanie odpowiedniej koncepcji teoretycznej |
Projekt indywidualny lub grupowy |
Projekt zastosowania wybranego narzędzia (metody, techniki) wprowadzania pozytywnych zmian społecznych w wybranej grupie lub społeczności lokalnej (praca w trakcie zająć z nauczycielem oraz bez nauczyciela) |
Kryteria oceny |
Odpowiednia struktura i język, zgodność z tematem, opracowanie podstawowych elementów (opis problemu, cel, perspektywa czasowa, dobór i opis narzędzia wprowadzania zmian, zasady monitorowania i ewaluacji procesu) |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Ocenę końcową z ćwiczeń stanowi ocena z pracy pisemnej lub grupowej lub z projektu indywidualnego lub grupowego |
Ocena końcowa
Wykład + ćwiczenia kończące się uzyskaniem oceny. |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu (3.0-5.0.) |
Zasady uzyskania oceny końcowej |
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i wykładu. |
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 14:49)