SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy UX
Kod przedmiotu 14.2--SocD-PUX-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w tematykę User Experience i określenie miejsca doświadczeń użytkownika w procesie tworzenia produktu cyfrowego. Dodatkowo student powinien poznać różne składowe elementy, które składają się na końcowe doświadczenia użytkownika oraz znać podstawowe narzędzia stosowane w UX.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Wykład

  1. Historia UX
  2. Architektura informacji w serwisach internetowych
  3. Definicja i kompozycja produktu
  4. UX w życiu codziennym
  5. Grafika i budowanie wizerunku (kompozycja, kolor, kreska, bryła, czcionka)
  6. Przegląd rozwiązań w UX

Ćwiczenia

  1. Praktyczne strony UX/Dobre praktyki w UX
  2. Język internetu w praktyce
  3. Definiowanie i eksplorowanie problemów
  4. Dostępność i funkcjonalność
  5. Prototypowanie w UX

Metody kształcenia

Wykład, prezentacje case study, praca z tekstem, praca z komputerem, dyskusja, e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Zaliczenie wykładu

Test wiedzy z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. Na ostatnich zajęciach zostanie podany zakres tematyczny. Minimalny próg zaliczenia 50% punktów

Zaliczenie ćwiczeń

Przygotowanie projektów udoskonalenia wybranego produktu cyfrowego (możliwa praca grupowa)

Literatura podstawowa

  1. About Face: The Essentials of User Interface Design, Alan Cooper
  2. Nie każ mi myśleć (Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability), Steve Krug
  3. Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices, Dan Saffer
  4. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Donald Norman
  5. The Elements of User Experience: User-centered Design for the Web, Jesse James Garrett

Literatura uzupełniająca

  1. Think first: My No-Nonsense Approach to Creating Successful Products, Memorable User Experiences + Very Happy Customers, Joe Natoli
  2. Evil by Design: Interaction Design to Lead Us Into Temptation, Chris Nodder
  3. Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Kim Goodwin
  4. Thinking in Systems: A Primer, Donella Meadows
  5. Mismatch: How Inclusion Shapes Design, Kat Holmes
  6. The User Experience Team of One: A Research and Design Survival Guide, Leah Buley

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 01:19)