SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Badania społeczne w obszarze IT |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-BSwOIT-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z możliwościami warsztatu niezbędnymi do przeprowadzenia badań społecznych związanych z rozwiązaniami IT. Poznanie podstawowych metod badawczych o charakterze ilościowym i jakościowym. Wykorzystanie podstawowych komputerowych metod badawczych
1. Specyfika ilościowych i jakościowych badań społecznych wykorzystywanych w obszarze IT
2. Rola badań ilościowych i jakościowych w procesie projektowania usług IT (diagnoza, wdrożenie, ocena)
3. Przegląd podstawowych metod i technik badań ilościowych i jakościowych w obszarze IT (wywiady IDI, obserwacja uczestnicząca, analiza heurystyczna, ankieta, eyetracking, ankiety internetowe, testy produktów, eyetracking, dzienniki aktywności, benchmarking)
4. Metody analizy danych z badań ilościowych i jakościowych
5. Raportowanie danych
Praca grupowa, praca z tekstem, praca z komputerem, e-learning, blended learning
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Warunki zaliczenia |
Realizacja wszystkich działań wynikających z programu (po jednej dla każdego znanego rozwiązania). Ocena jest średnią arytmetyczną wszystkich zadań |
Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, (2020), Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN, Warszawa
Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań
Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S., Metody badań jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Hammersley, M., P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2000.
Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010.
Miles M. B, Huberman A. M., Analiza danych jakościowych,Trans Humana, Białystok 2000.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 01:21)