Zaznajomienie studentów z metodami i technikami badań, które dedykowane są identyfikacji potrzeb w wielu wymiarach – zarówno konsumenckich, jak i życiowych.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Typologie potrzeb
Analiza potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych
Metody badania potrzeb konsumenckich
Metody badania potrzeb informacyjnych
Analiza interesariuszy
Analiza SWOT
Metody kształcenia
Praca grupowa i warsztatowa; praca z tekstem źródłowym, dyskusja, e-learning, blended learning
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Przygotowanie projektu badawczego na wybrany temat dotyczący potrzeb. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Ocenę z ćwiczeń stanowić będzie ocena z przygotowanego projekt; ocena końcowa to ocena z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Babiński G., Wybrane zagadnienia z metodologii socjologicznych badań empirycznych, Kraków 1980.
Badania empiryczne w socjologii, Tom I i II , M. Malikowski, M. Niezgoda (red.), WSSG w Tyczynie, Tyczyn 1997
Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka., GW, Gdańsk 2016
Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T I i II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
Kocowski T., Potrzeby człowieka: koncepcja systemowa, Zakł. Nar. im. Ossolińskich, Wrocław, 1982.
Maslow A., Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2009.
Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania User Experience, PWN, Warszawa 2020.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.