SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Introduction to UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Introduction to UX
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-WUX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

The course aims to introduce the student to the subject of User Experience and to define the place of user experience in the process of creating a digital product. In addition, the student should learn the various components that make up the final user experience and know the basic tools used in UX.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Lecture

  1. History of UX
  2. Information architecture in websites
  3.  Product definition and composition
  4. UX in everyday life
  5. Graphics and image building of a digital product
  6. Overview of solutions in UX

 

Classes

  1. Practical UX sites / Good practices in UX
  2. Internet language in practice
  3. Defining and exploring problems
  4. Availability and functionality
  5. Prototyping in UX

Metody kształcenia

Lecture, case study presentations, work with the text, discussion, e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Conditions for passing a lecture (exam)

Knowledge test with open and closed questions. The thematic scope will be given during the last class. The minimum credit threshold is 50% of the points

Conditions for passing exercices (project)

Preparation of projects to improve the selected digital product (possible group work)

Literatura podstawowa

  1. About Face: The Essentials of User Interface Design, Alan Cooper
  2. Nie każ mi myśleć (Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability), Steve Krug
  3. Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices, Dan Saffer
  4. Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things, Donald Norman
  5. The Elements of User Experience: User-centered Design for the Web, Jesse James Garrett

Literatura uzupełniająca

  1. Think first: My No-Nonsense Approach to Creating Successful Products, Memorable User Experiences + Very Happy Customers, Joe Natoli
  2. Evil by Design: Interaction Design to Lead Us Into Temptation, Chris Nodder
  3. Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Kim Goodwin
  4. Thinking in Systems: A Primer, Donella Meadows
  5. Mismatch: How Inclusion Shapes Design, Kat Holmes
  6. The User Experience Team of One: A Research and Design Survival Guide, Leah Buley

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 12:56)