SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Design Thinking - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Design Thinking
Kod przedmiotu 14.2-WP-SocD-DT-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Bazuń
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the method of creative work called design thinking - creative design.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. What is design thinking?
  2. A team of people working with the design thinking method?
  3. Possibilities and limitations of the design thinking method.
  4. The role of a leader in facilitating the design thinking process.
  5. Design thinking stages and their specificity.
  6. Time and place of implementation of activities based on design thinking.
  7. Working with the design thinking method in the implementation of simple tasks.

Metody kształcenia

Mini lecture, discussion, use of multimedia presentations and film materials, e-learning, Workshop classes. e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Graded credit

yes

Passing conditions

Students in small teams of 4-5 people prepare a project using the design thinking method.

Literatura podstawowa

  1. Eli Vulery, 2019, Design Thinking Handbook, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi0wO-hsvrzAhWo_CoKHdnlBaYQFnoECAQQAQ&url=https://s3.amazonaws.com/designco-web-assets/uploads/2019/05/InVision_DesignThinkingHandbook.pdf&usg=AOvVaw1T3co-v237p5TYKJEGrF2V
  2. Moritz Gekeler, 2019, A practical guide to design thinking https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjytfmBqPrzAhUmposKHcGDBl8QFnoECAcQAQ&url=http://library.fes.de/pdf-files/bueros/indien/15404-20190508.pdf&usg=AOvVaw0N9G_8P7JRqhj-zJy-Y0-Y
  3. Andrew Pressman, 2019, Design Thinking. The Guide to Creative Problem Solving for Everyone, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwij0ePwqPrzAhWEyYsKHUsWAjMQFnoECBMQAQ&url=http://repository.umsu.ac.id/bitstream/123456789/14793/1/Design Thinking A Guide to Creative Problem Solving for Everyone.pdf&usg=AOvVaw3ElZfpZ0y47v-ZpSc4_JBN
  4. Dawid Amrose, Paul Harris, 2010, Design Thinking. The act or practice of using your mind to consider design, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwin0dXnqfrzAhWCuosKHa7PAIAQFnoECAQQAQ&url=https://asimetrica.org/wp-content/uploads/2014/06/design-thinking.pdf&usg=AOvVaw00zNrlbMfWQr-0Y4DtvTq6
  5. Paul Hobcraft, Improving Potential for Innovation through Design Thinking, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj1lbOjqvrzAhVtpYsKHWtvDvIQFnoECAYQAQ&url=https://www.hypeinnovation.com/hubfs/content/reports/design-thinking-improving-potential-innovation.pdf&usg=AOvVaw0E8cYPI4dziZ005z9iJ4XM

Literatura uzupełniająca

  1. Maurício Vianna, Ysmar Vianna, Isabel K. Adler, Brenda Lucena, Beatriz Russo, 2011, Design Thinking. Business Innovation, MJV Press.
  2. Good practice in teaching and learning using Design Thinking methodology - a handbook, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi1k9zHsfrzAhXxo4sKHTo4B0oQFnoECAwQAQ&url=http://diamondt.p.lodz.pl/wp-content/uploads/2017/12/handbook-diamondt.pdf&usg=AOvVaw3Lk-x6GF2Mgtazws_MICQO

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 12:55)