SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Virtual Etnography - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Virtual Etnography
Kod przedmiotu 14.2--D-WE-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Pokrzyńska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to equip students both in the theoretical knowledge and empirical research competence in terms of using the virtual world as the space of the ethnographic research and the source of the anthropological knowledge.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

1. From ethnography to anthropology – an outline of ideas, themes and history.

2. Methods of anthropological research in the context of the analysis of the virtual world.

3. Internet as a field and tool of research – benefits and limitations of virtual ethnography.

4. Ethics of Internet research.

5. Virtual ethnography in action – practical tasks.

Metody kształcenia

Presentations, discussion, work with text, group and / or individual tasks with using the Internet, online work, e-learning, blended learning

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Passing conditions

Assessment issued on the basis of a project prepared individually or in a team

Literatura podstawowa

  1. Kozinets Robert V., Netnography: Doing Ethnographic Research Online, SAGE, 2010.
  2. Markham Anette, Life online: Researching real experience in virtual space, Walnut Creek CA, Alta Mira 1998
  3. Miller Daniel, Slater Don, The Internet. An Ethnographic Approach, Berg, Oxford 2000

Literatura uzupełniająca

  1. Angrosino Michael, Doing Ethnographic and Observational Research, SAGE 2007
  2. Banks Marcus, Using Visual Data in Qualitative Research, Sage Publicationd of London, Los Angeles, New Dehli, Singapore and Washongon DC, 2007.
  3. Boellstorff Tom, Coming of Age in Second Life. An Anthropologist Explores the Virtually Human, Princeton University Press, Princeton 2008.
  4. Castells Manuel, The Rise of the Network Society, Cambridge, Massachusetts; Oxford, UK: Blackwell, 1996.
  5. Cichocki Piotr, Jędrkiewicz Tomasz, Zydel Robert, Etnografia wizualna, W: Badania jakościowe. Metody i narzędzia, red. Dariusz Jemielniak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  6. Eller Jack David, Cultural Anthropology: Global Forces, Local Lives, Routledge 2009.
  7. Markham Anette N., Metody, polityka i etyka reprezentacji w etnografii online, W: Metody badań jakościowych, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, t. 2., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 12:56)