Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, w tym w w pracy zespołowej.
Wymagania wstępne
-
Zakres tematyczny
Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Autoprezentacja. Zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy. Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.
Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.
Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań.
Konflikt. Źródła i rodzaje konfliktów. Rola konfliktu. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.
Elementy Design Thinking.
Metody kształcenia
gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu, symulacje
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających.
Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Bast, F. Crux of time management for students. Reson21, 2016, 71–88.
Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
Materiały przekazane przez prowadzącego zajęcia.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Literatura uzupełniająca
Barańska M.: Wizerunek kandydata do pracy ‒ (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji, Szkoła - Zawód - Praca , 2020, 20,122-137.
Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
Bendkowski J.: Rozwój kompetencji pracowników w gospodarce wirtualnej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 121, 11-24.
Borkowska M.: Autoprezentacja i budowanie tożsamości w wirtualnych sieciach społecznościowych w poszukiwaniu pracy, Rynek - Społeczeństwo - Kultura : Nieustanny Rozwój Organizacji, 5, 1(22), Jan. 2017, 138–141.
Ciekanowski Z., Nowicka J.; Szymański Z., Załoga W.: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników, Przedsiębiorczość i Zarządzanie : Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa, 2018, 18, 37-51.
Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
Koch, T., Gerber, C., de Klerk, J.J. (2018). The impact of social media on recruitment: are you LinkedIn? SA Journal of Human Resource Management, 16(1), 1–14.
Kowalczyk K.: Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 282/2013, 147-158.
Krawczyk-Bryłka B.: Role w zespole a efektywność zespołu IT, Human Resource Management / Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 2020, 136(5), 49-63.
Laskowski P.: Zarys metodyki pracy członka zarządu spółki energetycznej, Studia & Prace Kolegium Zarzadzania & Finansów, 2020, 180,.23-40.
Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
Uwagi
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2022 21:39)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.