SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski III |
Kod przedmiotu | 11.3-WE-INFP-JAngIII |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Język Angielski II - znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Bazy danych
• Programowanie współbieżne i rozproszone
• Elementy sztucznej inteligencji
• Inżynieria oprogramowania
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat):
- nauczanie języka angielskiego metodą CLT (Communicative Language Teaching) ze szczególnym uwzględnieniem takich kompetencji przyszłości jak: myślenie krytyczne ( Critical Thinking), umiejętność korzystania z danych (Data Literacy), zdolność adaptacji i elastyczność (Adaptability & Flexibility) czy inteligencja emocjonalna (Emotional Intelligence);
- praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60% na ocenę dostateczną) z kolokwium semestralnego, przygotowanie i przeprowadzenie projektu związanego z artykułem naukowym z dziedziny e-commerce, przedstawienie krótkiej wypowiedzi (3 min) - tzw. short speech (na temat związany z wybraną specjalizacją), terminowe wykonywanie cotygodniowych krótkich projektów (Google classroom) oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. materiały własne prowadzącego ( English in IT)
2. H. Dellar, A. Walkley, ROADMAP B1+, Pearson Education Limited, 2019
3. N.Rizopoulou, Academic English for Computer Science, Disigma Publications, 2019
4. J.Zobel, Writing for Computer Science,Disigma Publications, 2015
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 14:45)