SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski mediów - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski mediów
Kod przedmiotu 09.1-WH-FAP-JAM-K-14_gen8K0L1
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski i angielski
Sylabus opracował
  • dr Jolanta Osękowska-Sandecka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie terminologii związanej z mediami w języku angielskim. Uzyskanie podstawowej wiedzy o charakterystyce języka i metajęzyku w mediach anglojęzycznych (głównie brytyjskich i amerykańskich). 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Terminologia związana z mediami (media tradycyjne, nowe, społecznościowe; dziennikarstwo tradycyjne, obywatelskie; nośniki informacji) w języku angielskim. Język i słownictwo dotyczące rozrywki (głównie kina i filmu, reklamy, wywiadu). Słownictwo związane z wolnością, uprzedzeniami i etyką w mediach. Podstawowa charakterystyka języka i dyskursu w mediach anglojęzycznych (brytyjskich i amerykańskich) i podstawowych formach dziennikarskich (wiadomości) .

Metody kształcenia

Praca z tekstem (indywidualna i w zespole). Praca w grupach. Metody ćwiczeniowe.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach, przygotowanie (zadań domowych) i aktywność na zajęciach, zaliczenie 2 testów.

Literatura podstawowa

1. Ceramella, N., Lee. E., Cambridge English for the media, Cambridge University Press, 2012.

2. Durant A., Lambrou M., Language and media. A resource book for students, Routledge, London, New York, 2009.
3. Encyclopedia of International media and communications, pod red. Johnston D. H., Academic Press, Michigan, 2003.

4. Mann, M., Taylore-Knowles, S., Destination C1&C2. Grammar and vocabulary, MacMillan, 2008.

 

Literatura uzupełniająca

1. Artykuły prasowe

2. Podcasty 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jolanta Osękowska-Sandecka (ostatnia modyfikacja: 19-04-2022 22:50)