Opanowanie języka angielskiego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb dalszego kształcenia oraz wykonywania pracy zawodowej.
Wymagania wstępne
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Zakres tematyczny
Testy poziomowe B1/B2 obejmujące umiejętności czytania, pisania i słuchania w języku angielskim.
Breaking the silence - słuchanie tekstu i opisywanie przedstawionych zdjęć - praca w parach.
Instalacje jako rodzaj sztuki. Słuchanie tekstu dotyczącego istoty instalacji jako sztuki. Dyskusja w grupach i na forum. Opracowywanie własnych instalacji jako auto-prezentacja. Self portarait w języku angielskim.
Fake Genuine-dyskusja w oparciu o tekst.
Lost in Translation. Praca z tekstem. Używanie przymiotników do opisywania sztuki i literatury. Opisywanie dzieł sztuki, dzieł literackich itp., w języku angielskim.
Criteria that needto be met to make a professional translation. Praca na podstawie artykułu zaczerpniętego z online.
Addiction. Rodzaje uzależnienia. Czytanie tekstu i dyskusja w grupach, użycie przymiotników z przyimkami - ćwiczenia - test sprawdzający.
Kolory w życiu. Dyskusja w parach lub grupach na temat funkcji kolorów w sztuce, dekoracji wnętrz, handlu, reklamie itp. Praca pisemna - wypowiedź pisemna na temat wpływu kolorów i jego stopnia w naszym życiu.
Testy poziomowe sprawdzające postępy studenta w uzyskaniu poziomu B2.
Freelancing - wady i zalety pracy artysty jako freelancer. Dyskusja w grupach lub parach.
Why do we learn foreign languages? Is there enough motivation to learn a foriegn; language?
When a tattoo becomes taboo - praca z tekstem. Dyskusja. Studenci układają pytania w parach dla innych studentów.
Prezentacje indywidualne z użyciem PowerPoint lub Prezie.
Respond to o job advert-write a letter of application.
Complaints-how to write professional letters of complaints.
FCE Practice Tests at B1+ level - przygotowanie do egzaminu.
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, korzystanie z wybranej literatury, czytanie i interpretacja tekstów, praca w grupach i parach. Korzystanie ze źródeł internetowych i tłumaczenie tekstów. Teoretyczne i praktyczne zasady gramatyki na poziomie B1 i B2. Dyskusje na podane przez prowadzącego tematy. Ćwiczenie dialogów sytuacyjnych w parach. Przygotowywanie indywidualnych prezentacji.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Weryfikacja - testy sprawności językowych, testy gramatyczne na poziomie B1/B2, prezentacje indywidualne, referaty, udział w zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli KA1-U23.
Studenci muszą zaliczyć materiał realizowany podczas ich nieobecności.
Literatura podstawowa
Oxenden, C. 2008, New English File-intermediate, Oxford University Press
Davis, P. and Falla, T. 2008 FCE result, University Press, Oxford
Hughes, D and Lawlor, P.2007, ESOL EXEMPLARS,DfES publications, Nottingham
O'Connel Sue1993 Focus on Advanced English CAE, Liongman
English File Advanced Student's Book, Oxenden, C, 2008, New University Press.Oxford
Norris,Roy. Ready For First.Macmillan
Latham-Koenig,Ch., English File Intermediate, Oxford University Press
Kenny N.,Luque-Mortimer L.First Certificate Practice Tests, Pearson Limited 2000
Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Oxford University Press 2007
Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Advanced Students' Book, Oxford University Press 2007
Naunton.J,Hughes J.,Spotlight on English,Cengage Learning 2009, Heinle Canada.
Literatura uzupełniająca
Sion, C., 2001, Creating conversation in class, First Person Publishing Teaching Proffesional, London
Cotton, D. and Falvey, D., 2000, Market Leader- Intermediate Business
Materiały źródłowe zaczerpnięte z Internetu oraz materiały przygotowane przez studentów.
Inne
wybrane na potrzeby zajęć artykuły online
wybrane na potrzeby zajęć artykuły z brytyjskich magazynów
reprodukcje słynnych dzieł sztuki
albumy/malarstwo/fotografia/rzeźba
Uwagi
Zaliczenie materiału realizowanego podczas studenta nieobecności oraz ustna prezentacja jest podstawowym kryterium uzyskania oceny pozytywnej z języka angielskiego.
Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.
Warunkiem zaliczenia jest wymagana liczba obecności na zajęciach lub zaliczenie nieobecności w ramach konsultacji orazprzygotowanie i przedstawienie indywidualnej prezentacji w języku angielskim w PowerPoint lub Prezzie oraz przystąpienie do końcowego egzaminu pisemnego z całości materiału.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 03-04-2022 16:53)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.