SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Rejestracja i edycja obrazu ruchomego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Rejestracja i edycja obrazu ruchomego
Kod przedmiotu 03.4-WA-SWP-RejEdy-S21
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Sztuki wizualne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Anna Mazurkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Praktyczne zastosowanie metod narracji w obszarze wideo. Samodzielne tworzenie krótkich form filmowych (rejestracja, edycja, montaż). Wyrobienie postaw twórczych i umiejętności budowania wypowiedzi poprzez autorską kreację w postaci ruchomego obrazu.

Wymagania wstępne

Znajomość obsługi programu (Adobe Premiere) do obróbki video, zasad kompresji, edytowania. Rozpoznawanie formatu obrazu. Obsługa sprzętu do rejestracji ruchomych obrazów.

Zakres tematyczny

Praca z kamerą. Edycja i montaż materiałów własnych, postprodukacja.

Kamera statyczna, kamera w ruchu, poszukiwanie niestandardowych ujęć.

Realizacja projektów własnych.

Podstawy tworzenia efektów specjalnych w pracach video (After Effects).

Metody kształcenia

Ćwiczenia warsztatowe w pracowni komputerowej w oparciu o zapowiedziane tematy, praca w terenie, konsultacje indywidualne i w grupie. Prezentacje wykonanych prac. Pogadanki, pokazy, praca indywidualna, praca w grupach, metoda projektu, wymiana doświadczeń.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność i obecność na zajęciach, twórcze podejście do realizacji, zaangażowanie w realizację projektu własnego.     

60% zaangażowanie studenta w wykonywanie ćwiczeń, aktywność oraz w realizację pracy semestralnej, przeglądy robocze.

40% zadanie semestralne – oryginalność i realizacja, przeglądy robocze.

Literatura podstawowa

1.      Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006

2.      Joseph V. Masceli, 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007

3.      Andy Beach, Kompresja dźwięku i obrazu wideo, 2009

4.      Maxim Jago, Adobe Premiere pro CC – oficjalny podręcznik

Literatura uzupełniająca

1.      Europejskie manifesty kina. Antologia. Opracowanie Andrzej Gwóźdź

2.      Piotr Marecki, Kino niezależne w Polsce 1989-2009. Historia mówiona, 2009

3.      Historia filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu, pod redakcją Łukasza Rondudy i Gabrieli Sitek, 2020

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-05-2022 12:17)