SylabUZ
Course name | EFL methodology I |
Course ID | 05.1-WH-FAD-DJA1-Ć-15_genHPXBW |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Teaching |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i koncepcjami autonomii ucznia.
Rozwijanie rozumienia znaczenia refleksyjnego uczenia się w klasie językowej.
Zapoznanie z możliwościami rozwijanie u ucznia L2 mechanizmów samokontroli.
Kształtowanie umiejętności wdrażania założeń teoretycznych do klasy językowej autonomicznego ucznia.
Konstruktywizm.
Koncepcje teoretyków reformy edukacyjnej.
Świadomość językowa.
Ocenianie formatywne.
Kompetencja strategiczna.
Wykład problemowy, burza mózgów, dyskusja, metoda przypadków
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z przedmiotu składają się wyniki uzyskane z indywidualnych, jak też grupowych prezentacji ustnych i kolokwium zaliczeniowego (80%) oraz aktywny udział w dyskusjach (20%).
1. Benson, P. 2001. Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow, Essex: Pearson Education.
2. Brown, H. D. 2006. Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Longman.
3. Cohen, A. D. 1998. Strategies in learning and using a second language. London: Longman.
4. Oxford, R. 2011. Teaching and Researching Language Learning Strategies. Harlow, Essex: Pearson Education.
5. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
1. Levine, G. S. (2011). Code choice in the language classroom. Bristol: Multilingual Matters.
2. Pawlak, M. 2009. Grammar learning strategies and language attainment: Seeking a relationship. Research in Language, 7, 43-60.
3. Williams, M., Burden, R. 1997. Psychology for language teachers. Cambridge: CUP
4. Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: „Impuls”.
5. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ (last modification: 04-05-2022 22:14)