SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka języka angielskiego II |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-FAD-DJA-N16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | nauczycielska |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Dydaktyka języka angielskiego II - Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Egzamin |
Dydaktyka języka angielskiego II - Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie |
- Zapoznanie z działalnością nauczyciela jako refleksyjnego praktyka,
- Kształtowanie umiejętności rozwijania kompetencji strategicznej u ucznia L2,
- Przygotowanie do prowadzenia badań w klasie językowej,
- Przygotowanie do stosowania zasad oceniania formatywnego,
- Rozwijanie rozumienia znaczenia wiedzy subiektywnej w nauczaniu języka,
- Pogłębianie wiedzy o różnicach indywidualnych,
- Zapoznanie z możliwościami wykorzystania metafory w kształceniu nauczycieli.
Brak
teorie personalne nauczyciela; motywacja, lęk językowy, nuda a akwizycja języka; teoria złożonych systemów dynamicznych; badania w działaniu; poznawczy i afektywny wymiar informacji zwrotnych; portfolio językowe jako narzędzie samooceny; strategie uczenia się języka i strategie komunikacyjne; podstawy szkolenia strategicznego; teoria metafory konceptualnej.
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, projekt
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Niniejszy kurs kończy się egzaminem, za który student otrzymuje ocenę. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie z ćwiczeń uzyskane za indywidualną i grupową działalność studenta, obejmującą prezentacje ustne i prace projektowe (80%), jak również uczestnictwo w dyskusjach (20%).
1. Bailey, K., Curtis, A., Nunan, D. 2001. Pursuing professional development. Boston: Heinle & Heinle.
2. Dakowska, M. 1995. Models of language use and language learning in the theory of language didactics. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
3. Levine, G. S. 2011. Code Choice in the Language Classroom. Bristol: Multilingual Matters.
4. Martin-Jones, M., Jones, K. (eds) 2000. Multilingual literacies. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
5. McDonough, J., McDonough, S. 1997. Research methods for English language teachers. London: Arnold.
6. Richards, J. C., Lockard, C. 1994. Reflective teaching. New York: CUP.
7. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
1. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. 2007. Research methods in education. Abingdon, Oxon: Routledge.
2. Pawlak, M., Zawodniak, J., Kruk, M. 2020. Boredom in the foreign language classroom: A micro-perspective. Cham, Switzerland: Springer.
3. Schön, D. 1983. The reflective practitioner: How professionals think in action. New York: Basic Books.
4. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-05-2022 23:16)