SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty szkolne - psychologiczne |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-WSzk-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest:
- poznanie przez studentów aktualnej wiedzy na temat dynamiki procesów grupowych
- umiejętność planowania oraz realizacji warsztatów o charakterze psychologicznym
- pozna sposoby przeciwdziałania konfliktom w grupie
Wymagania wstępne: student posiada ogólną wiedzę o otaczającej go rzeczywistości społecznej nabytej we wcześniejszych etapach edukacji
Problematyka ćwiczeń:
1. Wprowadzenie do procesów grupowych
2. Psychologia zabawy
3. Procesy grupowe
4. Przełamywanie oporu w grupie
5. Psychologia społeczna oraz poznawcza w procesach grupowych
6. Reguły oraz bariery komunikacyjne
7. Normalizacja w grupie
8. Twórczość i kreatywność
9. Konflikty w grupie i ich rozwiązywanie
10. Planowanie warsztatów - cele, dobór uczestników, ewaluacja.
Analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie przygotowanej przez studenta prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Prezentacja oceniana jest na podstawie następujących kryteriów:
Ocena bardzo dobra - prezentacja zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, brak błędów merytorycznych
Ocena dobra - prezentacja w większości zgodna z aktualnym stanem wiedzy psychologicznej, student zna pojęcia psychologiczne prezentowane podczas zajęć, nie wyczerpuje prezentowanego zagadnienia w sposób bardzo dobry
Ocena dostateczna - prezentacja zasadniczo poprawna, student zna najważniejsze pojęcia psychologiczne, występują nieliczne błędy merytoryczne
Ocena niedostateczna - prezentacja zawiera błędy merytoryczne, student przejawia braki w wiadomościach koniecznych
1. Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa. Gdańsk: GWP.
2. Aronson, E., Akert, R., Wilson. T (2012). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Zysk i S-ka.
3. Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
4. Vopel, K. (2001). Zabawy, które łączą. Otwartość i zaufanie w początkowej fazie istnienia grupy. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
5. Smith, E., Mackie, D., Claypool, H. (2014). Social Psychology. Psychology Press.
1. Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Wydawnictwo: Unus.
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 10:00)