SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Trening wspomagania kreatywności - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Trening wspomagania kreatywności
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-TWK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Ewa Szumigraj
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Nabycie kompetencji w zakresie wspierania kreatywności dzieci, młodzieży i dorosłych, nabycie umiejętności prowadzenia treningów kreatywności, twórczego moderowania grup pracujących stacjonarnie i przez Internet.

Wymagania wstępne

Umiejętność współpracy z grupą.

Zakres tematyczny

Kreatywność w literaturze i praktyce nauczyciela, wychowawcy i trenera. Kreatywność dzieci, młodzieży i dorosłych. Trening twórczości. Trening twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Przełamywanie schematów myślenia. kreatywność indywidualna i grupy. Poszukiwanie sposobów twórczego i kreatywnego spędzania czasu wolnego. kreatywność i twórczość w systemie szkolnym. Możliwości kreatywnego i twórczego moderowania grup Internetowych i społecznościowych. Kreatywność a normy, zasady i etyka. kreatywność i twórczość- kiedy wspiera rozwój, a kiedy może byc problemem. 

Metody kształcenia

Dyskusja, warsztat grupowy, analiza tekstów i analiza przypadków, praca projektami

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność na zajęciach, projekt zaliczeniowy oceniony na min. 3.0, obecność na  90% ćwiczeń

Literatura podstawowa

Nęcka E., Trening twórczości, 2019, Psychologia twórczości 2001 i nast.

Mechło P., Trening innowacyjnego myślenia, 2019

Szmit K., Trening kreatywności, 2013

Literatura uzupełniająca

Szmit K, ABC kreatywności, 2010

Todd H., Kreatywność na zawołanie, 2020

Studying creativity training programs: A methodological analysis, Dagny Valgeirsdottir, Balder Onarheim, creativity and innovation management, Volume 26, Issue 4, December 2017 (dostepne online)

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:32)