SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening wspomagania kreatywności |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-TWK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie kompetencji w zakresie wspierania kreatywności dzieci, młodzieży i dorosłych, nabycie umiejętności prowadzenia treningów kreatywności, twórczego moderowania grup pracujących stacjonarnie i przez Internet.
Umiejętność współpracy z grupą.
Kreatywność w literaturze i praktyce nauczyciela, wychowawcy i trenera. Kreatywność dzieci, młodzieży i dorosłych. Trening twórczości. Trening twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Przełamywanie schematów myślenia. kreatywność indywidualna i grupy. Poszukiwanie sposobów twórczego i kreatywnego spędzania czasu wolnego. kreatywność i twórczość w systemie szkolnym. Możliwości kreatywnego i twórczego moderowania grup Internetowych i społecznościowych. Kreatywność a normy, zasady i etyka. kreatywność i twórczość- kiedy wspiera rozwój, a kiedy może byc problemem.
Dyskusja, warsztat grupowy, analiza tekstów i analiza przypadków, praca projektami
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, projekt zaliczeniowy oceniony na min. 3.0, obecność na 90% ćwiczeń
Nęcka E., Trening twórczości, 2019, Psychologia twórczości 2001 i nast.
Mechło P., Trening innowacyjnego myślenia, 2019
Szmit K., Trening kreatywności, 2013
Szmit K, ABC kreatywności, 2010
Todd H., Kreatywność na zawołanie, 2020
Studying creativity training programs: A methodological analysis, Dagny Valgeirsdottir, Balder Onarheim, creativity and innovation management, Volume 26, Issue 4, December 2017 (dostepne online)
Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:32)