SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka animacji kultury |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-MAK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 45 | 3 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów ze strategiami, metodami, formami i technikami pracy kulturalno-oświatowej i animacji kultury, z procedurą wyprowadzania zasad działalności kulturalnej i animacji, metodyką pracy z uczestnikami – amatorami, z procedurą tworzenia planów i programów pracy kulturalnej i działań animacyjnych
Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.
Geneza i eksplikacja pojęcia animacja kultury; role społeczno-zawodowe animatorów kultury; projektowanie działań animacyjnych w różnych środowiskach społecznych; zasady, metody, formy i techniki pracy animatora w powiązaniu z różnymi strategiami animacji kultury; uczestnicy działalności kulturalnej i animacyjnej, w tym specyfika, formy i typologia amatorskiego ruchu artystycznego; działalność imprezowa – klubowa i masowa; instytucje animacji kultury i inne przestrzenie życia społecznego objęte działaniami animacyjnymi.
Metoda symulacyjno-aktywizująca - przeprowadzenie działań animacyjnych w grupie konwersatoryjnej połączone z organizacją imprezy z wykorzystaniem grupy ćwiczeniowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia laboratorium jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja akcji animacyjnej w przestrzeni zewnętrznej (50%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.
Laboratoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.
Dyczewski L., Animator kultury lokalnej, (w) Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993.
Gajda J. (red.), Animacja kulturalna jako problem pedagogiczny, Lublin 1994.
Gajda J. Żardecki W., (red.), Dylematy animacji kulturalnej, Lublin 2001.
Jankowski D., Wychowawcze perspektywy działalności kulturalno-oświatowej, Poznań 1988.
Jankowski D., Kargul J., Kowalewski F., Przyszczypkowski K., Podstawy działalności kulturalno-oświatowej, Poznań 1996.
Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 2001.
Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1997.
Kopczyska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993.
Bird J., & Sallis, R. (2019). Acting Smart, Drama, Version 8. Melbourne: Acting Smart
Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 13:43)