SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt animacyjny - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt animacyjny
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-PA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do planowania i realizacji projektu animacyjnego.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza dotycząca specyfiki działań animacyjnych, znajomość metodyki  animacji kultury i podstaw pracy projektowej.

Zakres tematyczny

  • Diagnoza problemu/potrzeb wybranej grupy/ w wybranym środowisku
  • Planowanie projektu animacyjnego dla wybranej grupy/ w wybranym środowisku
  • Realizacja projektu animacyjnego z wybraną grupą/ w wybranym środowisku
  • Ewaluacja projektu
  • Prezentacja zrealizowanego projektu.

Metody kształcenia

metoda projektu; dyskusja; konsultacje; prezentacja; praca zespołowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaplanowanie i przeprowadzenie diagnozy potrzeb/problemów w danej grupie/środowisku na użytek projektu animacyjnego, skonstruowanie koncepcji projektu animacyjnego odpowiadającego na te potrzeby/problem oraz zrealizowanie go. Projekty powinny być realizowane zespołowo. Ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych za prezentację wyników diagnozy, koncepcję projektu i prezentację realizacji projektu animacyjnego.

Literatura podstawowa

  1. Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.
  2. Krajewski M., Skórzyńska A., Diagnoza w kulturze, Warszawa 2017.
  3. Messner B., Wrentschur M. (red.), Initiative Soziokultur. Discurse. Konzepte. Praxis, Vien 2011.
  4.  Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.
  5. TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

  1. Dobiasz M., Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze,https://ceo.org.pl/sites/default/files/przybornik_animatora_kultury_0.pdf.
  2. Kobza P. i in. (red.), Animacja w sieci, Warszawa 2021.
  3. Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.
  4. Welty, E., Lundy, L. (2013). A children’s rights-based approach to involving children in decision making. „Journal of Science Communication” 12(03), 1-5. https://doi.org/10.22323/2.12030302.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-04-2022 20:07)