SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III
Kod przedmiotu 09.0-WP-AKTAS-JA3
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Opis poziomu biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków

przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi

zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej.

Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z

rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron.

Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu

tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania i mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych oraz koncentruje się na analizie tekstów o tematyce związanej z kulturą oraz różnorodnymi formami komunikacji społecznej i medialnej:

  1. Promocja i reklama w kulturze.
  2. Organizacja czasu wolnego.
  3. Praca i bezrobocie: ubieganie się o pracę, rozmowa kwalifikacyjna, korespondencja formalna.

Metody kształcenia

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 5 części: czytania, pisania, słuchania, mówienia i gramatyki.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  2. Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  3. Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  4. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  5. Evans V., Dooley J., Wright S., Career paths. Information Technology, Express Publishing 2018
  6. Davidson S., Dooley J., Career Paths. Social Media Marketing, Express Publishing 2019

Literatura uzupełniająca

1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003

2.  Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 14:56)