SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Animacja działań teatralnych |
Kod przedmiotu | 03.3-WP-AKTAS-ADT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Realizacja animacyjnych działań teatralnych z różnymi, samodzielnie wybranymi przez studentów grupami społecznymi, których finałem jest prezentacja spektaklu przed publicznością.
Student posiada ogólną wiedzę o rzeczywistości społecznej oraz podstawową sprawność psychoruchową.
Różne metodyczne koncepcje pracy z amatorskimi grupami teatralnymi. Egzemplifikacje działań animacyjno-teatralnych realizowanych w różnych środowiskach społecznych. Przygotowanie szeroko rozumianego pokazu scenicznego.
Praca w grupach, metody ekspresyjne, dyskusje, burza mózgów, formy pokazowe, inscenizacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena laboratorium – podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%) oraz samodzielne przygotowanie etiudy i zaprezentowanie jej przed publicznością (80%).
Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.
Laboratoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu..
1. Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej, Kraków 2006.
2. Olinkiewicz E., Repsch E., (red), Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001.
3. DLA animacja kultury, metody/działania/inspiracje, wydawnictwo Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, Warszawa 2005.
4. Nicholson, H. (2010). Introduction: Dramatic Practices and Pedagogic Principles. In H. Nicholson (Ed.), Teaching Drama 11-18 (pp. 1–11). London: Continuum.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 10:06)