SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Animacja działań teatralnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Animacja działań teatralnych
Kod przedmiotu 03.3-WP-AKTAS-ADT
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 45 3 27 1,8 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Realizacja animacyjnych działań teatralnych z różnymi, samodzielnie wybranymi przez studentów grupami społecznymi, których finałem jest prezentacja spektaklu przed publicznością.

Wymagania wstępne

Student posiada ogólną wiedzę o rzeczywistości społecznej oraz podstawową sprawność psychoruchową.

Zakres tematyczny

Różne metodyczne koncepcje pracy z amatorskimi grupami teatralnymi. Egzemplifikacje działań animacyjno-teatralnych realizowanych w różnych środowiskach społecznych. Przygotowanie szeroko rozumianego pokazu scenicznego.

Metody kształcenia

Praca w grupach, metody ekspresyjne, dyskusje, burza mózgów, formy pokazowe, inscenizacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena laboratorium – podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%) oraz samodzielne przygotowanie etiudy i zaprezentowanie jej przed publicznością (80%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.

Laboratoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu..

Literatura podstawowa

1.    Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej, Kraków 2006.
2.    Olinkiewicz E., Repsch E., (red), Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001.
3.    DLA animacja kultury, metody/działania/inspiracje, wydawnictwo Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, Warszawa 2005.
4. Nicholson, H. (2010). Introduction: Dramatic Practices and Pedagogic Principles. In H. Nicholson (Ed.), Teaching Drama 11-18 (pp. 1–11). London: Continuum.

Literatura uzupełniająca

Brak

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marek Zadłużny (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 10:06)