SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń edukacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń edukacyjnych
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-PSE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie wiedzy na temat analizy i identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Ukazanie specyfiki uczenia się osób dorosłych. Ukazanie podstawowych metod szkoleniowych. Ewaluacja procesu szkoleniowego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu teoretycznych podstaw wychowania, środowisk edukacyjnych.

Zakres tematyczny

Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych.

Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowej.

Zaplanowanie metod oceny sesji szkoleniowej.

Dobór metod szkoleniowych;

Style uczenia się dorosłych.

Metody kształcenia

Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych. Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowej. Zaplanowanie metod oceny sesji szkoleniowej. Dobór metod szkoleniowych; Style uczenia się dorosłych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady

Podczas zajęć student przygotowuje poszczególne elementy cyklu szkoleniowego. 

Ocena końcowa

Cykl szkoleniowy zbudowany jest z 8 elementów, Przy pozytywnym zaliczeniu 8 elementów Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 6 elementów - dobra, 4 element - ocena dostateczna, 3 i mniej ocena niedostateczna

Literatura podstawowa

  1. Boydell T., Leary M., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Kraków 2001.
  2. Bramley P., Ocena efektywności szkoleń, Kraków 2001.
  3. Leslie R., Planowanie i projektowanie szkoleń, Warszawa, 1999.
  4. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Warszawa 1999.
  5. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Kraków 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. Jarvis, P.(2012). Transformatywny potencjał uczenia się w sytuacjach kryzysowych. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja Nr 3(59).
  2. Pierścieniak, K. (2015). Współczesne rozwiązania w edukacji dorosłych. W: R.Stawicki (red.), Dydaktyka zawodowa. Dylematy i wyzwania. Legionowo

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2022 06:51)