SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie 1 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie 1
Kod przedmiotu 05.6-WP-PSSM-SM1
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

 

Zapoznanie z celami studiowania literatury przedmiotu. Zapoznanie z warsztatem pisarskim badacza. Poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru studiowanej specjalności. Kształtowanie umiejętności pisania tekstu naukowego .

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Zakres tematyczny

 

  1. Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu
  2.  Zasady i rodzaje poznania naukowego. Poznawanie piśmiennictwa specjalistycznego .
  3. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.
  4.  Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów. Funkcje teorii pedagogicznych.
  5.  Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury.
  6.  Ustalenie tematu pracy magisterskiej.
  7.  Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.
  8. Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.).

Metody kształcenia

Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Napisanie spisu treści oraz fragmentu części teoretycznej pracy. 

Literatura podstawowa

 

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  2. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  3. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, Kraków 2018. 
  4. Pilch T., T, Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010.

 

 

Literatura uzupełniająca

 

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008. 
  2. Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002.
  3. Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
  4. Rzeźnicka-Krupa J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne, Kraków 2009. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2022 09:56)