Poznanie sytuacji rodzinnej dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Poznanie metod diagnostycznych oraz metod i form pracy z rodziną dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Opanowanie umiejętności pracy z rodziną dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (formy indywidualne i grupowe).
Uwrażliwienie studentów na złożoność sytuacji rodziców wychowujących dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Wymagania wstępne
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu spektrum zaburzeń autystycznych.
Zakres tematyczny
Problematyka wykładów:
Sytuacja rodziny dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych.
Przemiany w rodzinie, problemy i trudności, zmiana ról, kryzysy rodziny.
Etapy przystosowania do niepełnosprawności dziecka.
Wspomaganie rodziny dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Współpraca z rodzicem dziecka autystycznego w placówce oświatowej.
Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wpierania rodziny z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Problematyka ćwiczeń:
Rodzina jako system. Podstawowe założenia teorii systemowych
Rodzina z dzieckiem z ASD jako system w kryzysie
Wybrane interwencje terapeutyczne w pracy z rodzicem osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Metody diagnozowania sytuacji rodziców osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Indywidualne i grupowe metody pracy pedagoga z rodzicami dziecka z zaburzenianmi ze spektrum autyzmu.
Opracowanie projektu scenariusza spotkania z rodzicami na temat kompetencji rodzicielskich oraz trudności rozwojowych i wychowawczych dziecka zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.