Rozwój umiejętności i kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, w tym w pracy zespołowej.
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
Komunikacja. Komunikacja werbalna, niewerbalna, pisemna. Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania.
Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się z klientem lub kontrahentem.
Zespół. Zespoły w środowisku pracy. Role zespołowe. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.
Efektywne i nieefektywne wzorce zachowań. Konflikt. Źródła i rodzaje konfliktów. Rola konfliktu. Zachowania w sytuacji konfliktu, sposoby rozwiązywania konfliktu.
Autoprezentacja – zasady skutecznej autoprezentacji, autoprezentacja w miejscu pracy.
Asertywność i praktyczne zastosowanie zachowań asertywnych.
Elementy Design Thinking.
Metody kształcenia
gry symulacyjne, dyskusja, praca w grupach, metoda projektu, studium przypadku
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczenia ze wszystkich form sprawdzających. Szczegółowe informacje przedstawiane są przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Bast, F. Crux of time management for students. Resonance21, 71–88 (2016). https://doi.org/10.1007/s12045-016-0296-6
Konin JG., Denegar CR.: Professional Presentations for an International Audience, Athletic Training Education Journal (Allen Press Publishing Services Inc), 2019, 14(4), 323.
Larios A.: Design Thinking in Practice., PM World Journal, 10(4), Apr. 2021, 1–7.
Materiały udostępnione przez prowadzącego zajęcia.
Mostert NM.: Belbin – the Way Forward for Innovation Teams, Journal of Creativity and Business Innovation, 1, 2015, 35-48.
Literatura uzupełniająca
Barańska M.: Wizerunek kandydata do pracy ‒ (nie)doceniany aspekt procesu rekrutacji, Szkoła - Zawód - Praca , 2020, 20,122-137.
Belbin R. M.: Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008.
Bendkowski J.: Rozwój kompetencji pracowników w gospodarce wirtualnej, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, 121, 11-24.
Borkowska M.: Autoprezentacja i budowanie bożsamości w wirtualnych sieciach społecznościowych w poszukiwaniu pracy.” Rynek - Społeczeństwo - Kultura : Nieustanny Rozwój Organizacji, 5, 1(22), Jan. 2017, 138–141.
Ciekanowski Z., Nowicka J.; Szymański Z., Załoga W.: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników, Przedsiębiorczość i Zarządzanie : Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa, 2018, 18, 37-51.
Kowalczyk K.: Manipulacje komunikacją interpersonalną w procesie negocjacji, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica · Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 282/2013, 147-158.
Karten N., Gottesdiener E.: Presentation Skills for Technical Professionals : Achieving Excellence. Ely, Cambridgeshire, United Kingdom: ITGP; 2010.
Koch, T., Gerber, C., de Klerk, J.J. (2018). The impact of social media on recruitment: are you LinkedIn? SA Journal of Human Resource Management, 16(1), 1–14. https://doi.org/10.4102/sajhrm.v16i0.86
Krawczyk-Bryłka B.: Role w zespole a efektywność zespołu IT, Human Resource Management / Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 2020, 136(5), 49-63.
Nosalska K., Gracel J.: Kompetencje pracowników a kształtowanie dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw w kontekście Przemysłu 4.0.” Human Resource Management / Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 128/129 (3/4), May 2019, 73–86.
Sturges J., Brusino J.: Great Presentations. Alexandria, VA: Association For Talent Development; 2017.
Uwagi
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-04-2022 21:56)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.