SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing i PR polityczny a kreowanie informacji w mediach masowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing i PR polityczny a kreowanie informacji w mediach masowych
Kod przedmiotu 14.1--Poli2D-MPR-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Politologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Marketing i PR polityczny
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Ratke-Majewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przekazanie słuchaczom teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat relacji zachodzących pomiędzy tworzeniem pożądanych wizerunków politycznych a kreowaniem informacji w mediach masowych, sposobów, metod i taktyk wykorzystania mediów masowych w sferze politycznego public relations i marketingu, a także strategii medialnych sztabów kampanijnych. Przeanalizowane zostaną konkretne przypadki, pozwalając słuchaczom pogłębić wiedzę odnośnie do procesów politycznych współczesnego świata.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Założenia i cele politycznego public relations i marketingu, media i komunikowanie masowe, teoria komunikowania publicznego i politycznego, e-marketing, strategie medialnych sztabów kampanijnych, analiza danych w strategiach medialnych, relacje zachodzące pomiędzy tworzeniem pożądanych wizerunków politycznych a kreowaniem informacji w mediach masowych, sposoby, metody i taktyki wykorzystania mediów masowych w sferze politycznego public relations i marketingu, krytyczna analiza konkretnych przypadków.

Metody kształcenia

Opracowanie projektów, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:

  1. Aktywnie uczestniczyć w zajęciach (uczestniczyć w dyskusjach na temat prezentowanych projektów)
  2. Przygotować i przedstawić projekt (w tym: prezentację multimedialną, materiały dodatkowe; prezentację zamykają pytania zadawane przez uczestników spotkania, które odnoszą się do projektu)

Literatura podstawowa

  1. Adamik-Szysiak M., Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010, Lublin 2012.
  2. Castells M., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2007.
  3. Demokracja a nowe środki komunikacji społecznej, [red.] J. Adamowski, Warszawa 2004.
  4. Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Wrocław 2002.
  5. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa–Kraków 2002.
  6. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007.
  7. Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004.
  8. Jeziński M.: Po co politykom nowe media? O politycznym istnieniu w wirtualnej przestrzeni, „Nowe media” 2/2011.
  9. Maciorowski A., E-marketing w praktyce – strategie skutecznej promocji online, Warszawa 2013.
  10. Makowska M., Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Warszawa 2012.
  11. McNair B., Wprowadzenie do komunikowania politycznego, tłum. D. Piontek, Poznań 1998.
  12. Nielsen J., Tahir M., Funkcjonalność stron www. 50 witryn bez sekretów, tłum. S. Dzieniszewski, Gliwice 2006.
  13. Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.
  14. Płudowski T.: Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008.
  15. Porębski L., Elektroniczne oblicze polityki. Demokracja, państwo, instytucje polityczne w okresie rewolucji informacyjnej, Kraków 2001.

Literatura uzupełniająca

Zgodna z tematem projektu.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr Anna Ratke-Majewska (ostatnia modyfikacja: 28-04-2022 08:31)