SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elektroniczne formy wspomagania badań naukowych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-EWBN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Logopedia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka, Pomoc społeczna i socjoterapia, Resocjalizacja z terapią specjalistyczną |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotów studiów: technologie informacyjne lub informatyka,
Student posiada podstawowa wiedzę z zakresu metodologii badań naukowych uzyskaną w ramach zajęć z proseminarium dyplomowego.
Problematyka wykładu
Psychologiczne i pedagogiczne teorie nauczania – uczenia się z zastosowaniem mediów.
Rola i miejsce mediów w procesach poznawczych – możliwości, perspektywy i zagrożenia medialne. Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) a metody, techniki i narzędzia badawcze. Narzędzia Big Data jako nowoczesna forma niejawnej obserwacji. Bezpieczeństwo i ochrona danych oraz respektowanie prawa autorskiego w opracowaniach elektronicznych.
Problematyka laboratorium
Badania naukowe z zastosowaniem narzędzi ICT – definicje.
Podstawowe zagadnienia: szyfrowanie danych (materiałów badawczych oraz wyników badań); synchronizacja danych z dyskiem sieciowym. Metadane a anonimizacja wyników badań w różnych typach plików. Pozyskiwanie danych z różnych źródeł; skanowanie OCR oraz narzędzia do zamiany mowy na tekst. Rejestracja materiałów badawczych w formie plików graficznych, nagrań audio i wideo oraz ich przetwarzanie i interpretacja; Ankieta elektroniczna jej przygotowanie oraz interpretacja wyników badań. Prezentacja wyników badań.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratoria
Próg zaliczenia każdego zadania nie mniej niż 55-60% punktów. Zaliczenie laboratoriów wymaga: pozytywnego zaliczenie wszystkich podlegających ocenie testów, zadań i projektów. Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane. Ocena końcowa z laboratoriów jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana do wartości przewidzianych w regulaminie studiów wg progów punktowych: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0.
Wykłady
Próg zaliczenia nie mniej niż 55-60% punktów. Ocenę z wykładu wylicza się na podstawie punktów uzyskanych z testu zaliczeniowego, które są przeliczane na stopnie wg. skali: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0;
Ocena końcowa
Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną oceny z laboratorium i wykładu obliczoną z wartości przed ich zaokrągleniem. Uzyskana w ten sposób wartość podlega zaokrągleniu do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w planie zajęć po wybraniu odpowiedniego Classroomu.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 16-04-2022 21:45)