SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Elementy programowania dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-EPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Edukacja medialna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie kodowania, podstaw programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kształtowanie umiejętności projektowania, przygotowania oraz metodycznego przeprowadzenia zajęć z kodowania i programowania na poziomie elementarnym. Kształtowanie umiejętności Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii na temat omawianych projektów oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Podstawowa wiedza o mediach i multimediach, technologii informacyjno-komunikacyjnych, podstawowe przygotowanie w zakresie obsługi komputera, korzystania z sieci Internet.
Problematyka laboratorium
Pokaz, demonstracja, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, gry dydaktyczne, metoda laboratoryjna, ćwiczenia audytoryjne, metoda projektu, praca indywidualna, praca z partnerem
i w grupie, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, zaprojektowanie i przeprowadzenie propozycji zajęć w zakresie kodowania i programowania na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Resnick M., Umaschi-Bers M., Oficjalny podręcznik Scratchjr, Warszawa 2016.
Sweigart A., Bawimy się, programując w Scratchu, Warszawa 2017.
Świć A., Kodowanie na dywanie, w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole 2017.
Borkowski P., Borkowska A., Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci, Warszawa 2018.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.
Neuß N., Kinder & Medien, Kallmeyer, Hannover 2012.
Zmodyfikowane przez dr Ewa Nowicka (ostatnia modyfikacja: 14-04-2022 19:49)