SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztat pracy logopedy |
Kod przedmiotu | 14.9-WP-PEDD-WPL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z narzędziami wykorzystywanymi w pracy logopedy.
Podstawowa wiedza na temat diagnozy logopedycznej
1. Nowoczesny logopeda - kształcenie multimedialne; Strony, które dokształcają logopedów (strona Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, firmy Komlogo i inne);
2. Multimedialna dokumentacja logopedy (np. pakiet edusensuLogopedia); programy użytkowe: edytor tekstu (zapis fonetyczny tekstu), arkusz kalkulacyjny, rejestrator dźwięków, prezentacje multimedialne. Prawo autorskie – wykorzystywanie pomocy terapeutycznych oraz programów komputerowych a aspekty prawne.
3. Programy komputerowe w terapii logopedycznej – ich zalety i wady; Programy wspomagające diagnozę logopedyczną (np. multimedialny kwestionariusz obrazkowy).
4. Programy do ćwiczeń usprawniających motorykę narządów mowy, programy pomagające utrwalić wywołane głoski, rozwijać słuch fonematyczny, praksję.
5. Pogramy wspomagające terapię afazji, jąkania (echokorektory w służbie logopedii).
6. Ćwiczenia praktyczne z różnymi programami terapeutycznymi
Metody aktywizujace; pogadanka
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen w trakcie bieżącej kontroli na zajęciach
Osoby nieobecne na zajęciach zaliczają treści realizowane podczas konsultacji w terminie do dwóch tygodni po nieobecności
Osoby, którym przyznano indywidualną organizację studiów uczestniczą w zajęciach zgodnie z Regulaminem studiów
Gałkowski T., Jarzębowska G., 2000, Logopedia – pytania i odpowiedzi, Opole.
Gruba J., 2009, Technologia informacyjna w logopedii, Gliwice.
http://www.logopeda.org.pl http://www.logopedia.pl http://www.logolandia.pl www.encyklopedialogopedii.pl www.fonem.eu www.logopedyczna.pl www.komlogo.pl www.ydp.com.pl www.demostenes.pl http://www.oskarpomoceedukacyjne.pl www.lideria.pl www.ksiazkiedukacyjne.pl http://www.eduksiegarnia.pl/logopedia http://www.pka.org.pl/podstrony/wydawnictwo.html http://www.logopedia.umcs.lublin.pl Trening słuchu fonematycznego - Koml
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 07:21)