SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do praktyki w placówkach medycznych i oświatowych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-WPMO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | Logopedia i terapia pedagogiczna |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu rozszerzenie wiedzy teoretycznej i przygotowanie studentów do odbywania praktyk w instytucjach zatrudniających logopedów i terapeutów w tym instytucjach medycznych. Ma także na celu rozszerzenie świadomości studenta odnośnie własnych predyspozycji i umiejętności w zakresie pracy w zawodzie logopedy
Student posiada wiedzę z zakresu rozwoju mowy i języka.
Aksjologiczny kontekst praktyk
Model relacji opiekun – student-praktykant
Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów
Model treningu kreatywności
Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk
Kształtowanie kompetencji społecznych - autoprezentacja, samoświadomość-określenie mocnych i słabych stron, podstawy komunikacji interpersonalnej, zasady nawiązywania pierwszego kontaktu, współpraca z grupą, nauczycielami logopedami; nauczycielami - terapeutami w placówce, radzenie sobie ze stresem.
metody aktywizujace, pogadanka
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen w trakcie bieżącej kontroli na zajęciach.
Wragg E.,(2001), Co i jak obserwować w klasie szkolnej, Warszawa Kodeks Etyki Nauczycielskiej, Centrum Edukacji Obywatelskiej
Krzychała S., B. Zamorska, (2008) Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności, Wrocław
Cyrańska E. (2012), Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych, [w:] E. Cyrańska, D.Urbaniak-Zając, J. Piekarski(red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-04-2022 07:16)