SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMED-BigBWok/PraZakAkomInstr-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Big band wokalistyka:

[1] Przygotowanie do pracy w roli solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [2] Nabywanie doświadczeń w zakresie wykonania i interpretacji utworów przeznaczonych na duże składy wykonawcze. [3] Poszerzanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).

Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:

Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w kameralnym zespole wokalno-instrumentalnym.

Wymagania wstępne

Przyjęcie na I rok studiów na kierunek Jazz i muzyka estradowa i wybór bloku fakultatywnego Wokalistyka jazzowa.

Zakres tematyczny

Big band wokalistyka:

[1] Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności w zakresie interpretacji wykonawczej, szczególnie w kontekście zagadnień stylistycznych i zagadnień formalnych, a także pracy artystycznej z zespołem instrumentalnym w charakterze solisty-wokalisty. [2] Specyfika współpracy solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [3] Praca nad repertuarem o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy w ramach sesji nagraniowej. 

Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:

[1] Różnorodność interpretacyjna utworów jazzowych i rozrywkowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia w grupie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Literatura podstawowa

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:

Duke Ellington, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Kenny Wheeler, Jerzy Szymaniuk, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.

Literatura uzupełniająca

  1. The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988. 

  2. Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.

  3. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.

  4. Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book II, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1974.

Uwagi

Studenci realizujący zajęcia z bloku fakultatywnego "Wokalistyka jazzowa" mogą uczęszczać na zajęcia "Big Band wokalistyka" zamiennie z "Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego" celem nabywania szerokiego spektrum umiejętności i doświadczeń w pracy z różnymi składami wokalno-instrumentalnymi. 


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 11:52)