SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Big Band wokalistyka/Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMED-BigBWok/PraZakAkomInstr-S22 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Big band wokalistyka:
[1] Przygotowanie do pracy w roli solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [2] Nabywanie doświadczeń w zakresie wykonania i interpretacji utworów przeznaczonych na duże składy wykonawcze. [3] Poszerzanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).
Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:
Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w kameralnym zespole wokalno-instrumentalnym.
Przyjęcie na I rok studiów na kierunek Jazz i muzyka estradowa i wybór bloku fakultatywnego Wokalistyka jazzowa.
Big band wokalistyka:
[1] Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności w zakresie interpretacji wykonawczej, szczególnie w kontekście zagadnień stylistycznych i zagadnień formalnych, a także pracy artystycznej z zespołem instrumentalnym w charakterze solisty-wokalisty. [2] Specyfika współpracy solisty – wokalisty z dużym zespołem orkiestrowym. [3] Praca nad repertuarem o zróżnicowanej stylistyce. [4] Przygotowanie do pracy w ramach sesji nagraniowej.
Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego:
[1] Różnorodność interpretacyjna utworów jazzowych i rozrywkowych jako czynnik determinujący charakter akompaniamentu sekcji rytmicznej. [2] Kształtowanie brzmienia zespołu jazzowego w aspekcie różnic stylistycznych realizowanego repertuaru. [3] Rozwijanie umiejętności przygotowywania materiałów nutowych dla zespołu jazzowego.
Ćwiczenia w grupie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
[1] obecność na zajęciach (min. 70%). [2] Realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.
Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:
Duke Ellington, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Kenny Wheeler, Jerzy Szymaniuk, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.
The New Real Book, vol. 1-3, Sher Music Co., Petaluma 1988.
Nestico Sammy, The Complete Arranger, Fenwood Co.,1993.
Garcia Russell, The Professional Arranger Composer, Book I, Criterion Music Corporation, Los Angeles 1954.
Studenci realizujący zajęcia z bloku fakultatywnego "Wokalistyka jazzowa" mogą uczęszczać na zajęcia "Big Band wokalistyka" zamiennie z "Praktyka w zakresie akompaniamentu instrumentalnego" celem nabywania szerokiego spektrum umiejętności i doświadczeń w pracy z różnymi składami wokalno-instrumentalnymi.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 20-04-2022 11:52)