SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Big Band kompozycja i aranżacja - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Big Band kompozycja i aranżacja
Kod przedmiotu 03.2-WA-JiMED-BigBKompAranż-S22
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Jazz i muzyka estradowa
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartosz Pernal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

[1] Przygotowanie do pracy w dużym zespole orkiestrowym w roli bandleadera w kontekście pogłębiania wiedzy na temat możliwości interpretacyjnych i wykonawczych. [2] Przygotowanie do prezentacji publicznej napisanego materiału (przygotowanie do koncertów, nagrań lub streamingu). [3] Możliwość praktycznej realizacji efektów pracy twórczej w zakresie kompozycji i aranżacji. [4] Poznanie repertuaru o zróżnicowanej stylistyce. [5] Doskonalenie umiejętności czytania partytur orkiestrowych. [5] Przygotowanie do pracy nagraniowej (ukierunkowanej na współpracę z mediami i realizację wykonań w różnych warunkach akustycznych).

Wymagania wstępne

Zaliczenie drugiego semestru studiów na kierunku Jazz i muzyka estradowa.

Zakres tematyczny

Realizacja partytur big bandowych ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności:

[1] Kształtowania brzmienia poszczególnych sekcji big bandu. 

[2] Kształtowania brzmienia orkiestry w odniesieniu do różnorodnych faktur i cech stylistycznych.

 

Repertuar obejmuje kompozycje i aranżacje między innymi autorów:

Duke Ellington, Bill Byers, Sammy Nestico, Billy Strayhorn, Jerzy Szymaniuk, Christof Griese, Bob Mintzer, Peter Herbolzheimer, Bob Brookmeyer, Lennie Niehaus, John La Barbera, Mike Pendowski, Frank Foster, Sam Jones, Horace Silver, Lester Young, Krzysztof Komeda, Bob Mintzer, Bartosz Pernal oraz prace w zakresie kompozycji i aranżacji przygotowane przez studentów.

Metody kształcenia

Realizacja prób z udziałem poszczególnych sekcji oraz całej orkiestry, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem otrzymania zaliczenia z oceną jest

  •  obecność na zajęciach (min. 70%)
  • realizacja koncertu (koncertów) semestralnych i rocznych.

Literatura podstawowa

Autorskie partytury studentów (kompozycje i aranżacje), a także:

  1. Wiskirchen George, Developmental Techniques For The Jazz Ensemble Musicians, Berklee Press Publication, Berklee 1961.

  2. Kuzmich John Jr., Bash Lee, Instrumental Jazz Instruction, Parker Publishing Company, inc. West Nyack, New York 1984.

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Bartosz Pernal (ostatnia modyfikacja: 15-04-2022 14:00)