SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mechanika gier |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-LPKSGP-MG-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z mechaniką gier. Studenci poznają znaczenie tej warstwy gier, jej rodzaje, a wykonywane przez nich ćwiczenia służą ukazaniu trudności projektowych związanych z mechaniką.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku. Ogólna wiedza dotycząca gier. Znajomość podstaw groznawstwa w zakresie głównych problemów oraz ważniejszych koncepcji. Znajomość metod analizy struktur gier.
Praca w grupach, analiza przypadków, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie projektu. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.
Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.
Adams E., Dormans J., Game Mechanics. Advanced Game Design, Berkeley 2012.
Gibson J., Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry, Gliwice 2018.
Rouse R., Game Design. Theory & Practice. Second edition, Wordware Publishing, Plano 2005.
Salen K., Zimmerman E., Rules of Play. Game Design Fundamentals, The MIT Press Cambridge, Massachusetts London 2004.
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 17:52)