SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Mechanika gier - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Mechanika gier
Kod przedmiotu 08.9-WH-LPKSGP-MG-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Bartłomiej Mycyk
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z mechaniką gier. Studenci poznają znaczenie tej warstwy gier, jej rodzaje, a wykonywane przez nich ćwiczenia służą ukazaniu trudności projektowych związanych z mechaniką.

Wymagania wstępne

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku. Ogólna wiedza dotycząca gier. Znajomość podstaw groznawstwa w zakresie głównych problemów oraz ważniejszych koncepcji. Znajomość metod analizy struktur gier.

 

Zakres tematyczny

  1. Pojęcie mechaniki gry.
  2. Mechanika podstawowa.
  3. Rodzaje mechanik.
  4. Wpływ mechaniki na rozgrywkę.
  5. Mechanika w poszczególnych gatunkach gier.
  6. Wyważanie gry.
  7. Mechaniki znaczące.
  8. Gry o mechanice zredukowanej do minimum.

Metody kształcenia

Praca w grupach, analiza przypadków, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie projektu. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.

Literatura podstawowa

Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.

Adams E., Dormans J., Game Mechanics. Advanced Game Design, Berkeley 2012.

Gibson J., Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry, Gliwice 2018.

Literatura uzupełniająca

Rouse R., Game Design. Theory & Practice. Second edition, Wordware Publishing, Plano 2005.

Salen K., Zimmerman E., Rules of Play. Game Design Fundamentals, The MIT Press Cambridge, Massachusetts London 2004.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 17:52)