SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Pdw: Mechanika gier planszowych i karcianych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Pdw: Mechanika gier planszowych i karcianych
Kod przedmiotu 08.9--FiPlP-Pdw: MgpiK-S21
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Waldemar Gruszczyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie się z najpopularniejszymi mechanikami stosowanymi w grach planszowych i karcianych oraz z reprezentatywnymi dla tych mechanik grami.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  1. Geneza i rozwój gier karcianych i planszowych.
  2. Gatunki i odmiany gier.
  3. Fabuła a mechanika - zależności i wpływy.
  4. Party games.
  5. Mechaniki główne i dodatkowe.
  6. Gry kooperacyjne i strategiczne.
  7. Podstawowe mechaniki w grach edukacyjnych
  8. Losowość w grach.

Metody kształcenia

Praca w grupach, analiza gry, dyskusja problemowa, burza mózgów, wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe.

Literatura podstawowa

Mike Selinker, Poradnik projektowania gier planszowych. Praktyczna pomoc dla każdego przyszłego projektanta gier planszowych!, Pomysk Wielki 2018.

Huizinga Johann, Homo ludens Zabawa jako źródło kultury, przekł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1967.

Remigiusz Kopoczek, Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych, Katowice 2013.

Adam Kwapiński, Głowa pełna gier, Pomysk Wielki 2021.

 

Literatura uzupełniająca

brak

Uwagi

Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).

 


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2022 20:13)