SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Mechanika gier planszowych i karcianych |
Kod przedmiotu | 08.9--FiPlP-Pdw: MgpiK-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z najpopularniejszymi mechanikami stosowanymi w grach planszowych i karcianych oraz z reprezentatywnymi dla tych mechanik grami.
brak
Praca w grupach, analiza gry, dyskusja problemowa, burza mózgów, wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe.
Mike Selinker, Poradnik projektowania gier planszowych. Praktyczna pomoc dla każdego przyszłego projektanta gier planszowych!, Pomysk Wielki 2018.
Huizinga Johann, Homo ludens Zabawa jako źródło kultury, przekł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1967.
Remigiusz Kopoczek, Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych, Katowice 2013.
Adam Kwapiński, Głowa pełna gier, Pomysk Wielki 2021.
brak
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2022 20:13)