SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Visual story telling - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Visual story telling
Kod przedmiotu 08.9--LPKSGP-VST-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • prof. dr hab. Bogdan Trocha
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot ma na celu opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu narracji wizualnych z uwzględnieniem różnych jej ujęć,przedstawienie i omówienie struktury Zaawansowanych prezentacji, Foto story bądź videostory, Infografik. Kształtowanie umiejętności tworzenia i krytycznej oceny poszczególnych narracji wizualnych pogłębiania wiedzy, wdrażanie do samokształcenia elementów wizualnych. Zorientowanie studenta w możliwościach dostępnych aplikacji komputerowych,

Zajęcia przygotowano w ten sposób, aby poprzez wykonanie serii konkretnych i precyzyjnie zdefiniowanych zadań a) uświadomić potencjał i możliwości narracji wizualnych, b) wyrobić umiejętność korzystania z ich rozmaitych funkcji oraz c) zaprezentować paletę ewentualnych zastosowań tych narracji. Na zajęciach kładzie się akcent na praktyczne umiejętności, z których może skorzystać właściwie student każdego kierunku. Pozyskana w ten sposób wiedza i kompetencje okażą się przydatne nie tylko w dalszym toku studiów, ale również podczas realizacji obowiązków zawodowych.

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera i jego aplikacji. Student posiada ogólną wiedzę na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości wizualnej oraz jest użytkownikiem mediów opierających się na obrazie.

Zakres tematyczny

  1. tradycyjne rozumienie visualstorytelling.Główne czynniki wspierające efektywne wizualne opowiadanie historii.
  2. Tworzenie historii - określenie narracji marki, tj.  historii i celu marki, mapy emocji,
  3. Tworzenie historii - możliwych konfliktów, kluczowych elementów wyróżniających (praca grupowa).
  4. Programy komputerowe i ich funkcje, możliwości.
  5. Cyfrowe przetwarzanie danych jako narzędzie efektywnej pracy.
  6. Wizualizacja historii.Opracowanie planu treści i historii wizualnej część 1.
  7. Wizualizacja historii. Opracowanie planu treści i historii wizualnej część 2.
  8. Wprowadzenie elementów storytellingu – temat
  9. Wprowadzenie elementów storytellingu – Postać
  10. Wprowadzenie elementów storytellingu– fabuła
  11. Wprowadzenie elementów storytellingu– nastrój
  12. Wprowadzenie elementów storytellingu– spektakl
  13. Analiza Smart.
  14. Poprawa prac w oparciu o analizę Smart
  15. Prezentacja prac zaliczeniowych.

Metody kształcenia

Metoda wykładowa, poglądowa, obserwacji, metoda działań praktycznych (w wymiarze indywidualnym poprzez realizację cyklu zadań), heureza (pokonywanie barier i ograniczeń programowych w toku debat i wspólnego namysłu).

dyskusja

praca koncepcyjna i problemowa

praca w grupie

Praca z wykorzystaniem programów:Canva, Storyboarder

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

1.       Aktywny udział w zajęciach (dyskusja).

2.       Wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych składających się na projekt końcowy.

3.       Na ocenę składa się w:

10% - aktywność na zajęciach,

50% - Projekt końcowy (przedstawienie projektu i analiza zalet i wad – 15%, przygotowanie narracji wizualnej – 30%, wykazanie znajomości terminologii – 5%)

15% - obecność na zajęciach i terminowe oddanie zadanych prac

25% - kolokwium

4.       Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uzgodnieniu terminu z prowadzącym.

Literatura podstawowa

 J. Gioglio J., The Power of Visual Storytelling: How to UseVisuals, Videos, and Social Media to Market Your Brand, Nowy Jork 2014.

Górska M., Visual Storytelling, Warszawa 2019.

Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa 2010.

Kalow N., VISUAL STORYTELLING The Digital Video Documentary, Durham 2011.

Widzieć / Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, red. Dębowski P., Mrowczyk J., Kraków 2015.

Literatura uzupełniająca

l Karasik  P.,  Newgarden M., How To Read Nancy: The Elements of Comics in Three EasyPanels, Maryland 2017.

Kobre, K.  Videojournalism: Multimedia Storytelling, Waltham 2012.

Sudjic D., Język rzeczy. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą?, Kraków 2013.

Walter E., 

Gill E., Esej o typografii, Kraków 2016.

Uwagi

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 18:50)