SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kreowanie małych form growych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kreowanie małych form growych
Kod przedmiotu 08.9--LPKSGP-KMFG-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Waldemar Gruszczyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z projektowaniem i rozwiązywaniem problemów w grach. Przedmiot ma za zadanie nauczyć studentów sposobu rozumowania game designera. Przedmiot kładzie nacisk na umiejętności praktyczne, które pozwolą studentom poznać podstawowe i zaawansowane kroki projektowania gier. Dodatkowo studenci uzyskują kompleksową wiedzę na temat wzajemnego oddziaływania gier i możliwości wykorzystania innych tekstów kultury, jako inspiracji.

Wymagania wstępne

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.

Zakres tematyczny

1.       Zajęcia wprowadzające

2.       Zrozumienie podstawowych elementów projektowania gier: akcji, celów, zasad, obiektów, przestrzeni gry i postaci gracza.

3.       Praktyczne zastosowanie narzędzi prowadzenia akcji w grze, takich jak ograniczenie, interakcja, cele, wyzwania, strategia, szansa, decyzja, opowiadanie historii i kontekst

4.       Porównanie rodzajów rozgrywki i doświadczeń graczy, biorąc pod uwagę wymagania, jakie gry wideo stawiają graczom

5.       Ustalenie wartości projektowych gry

6.       Tworzenie dokumentów projektowych, schematów i arkuszy kalkulacyjnych.

7.       Współpraca w zespołach nad wspólną wizją projektową – praca grupowa

8.       Burza mózgów i konceptualizowanie projektów

9.       Wykorzystywanie prototypów do realizacji i testowania projektów

10.    Ulepszanie projektów poprzez maksymalne wykorzystanie informacji zwrotnych z testów gry

11.    Ocena projektu i przygotowanie do produkcji

12.    Nauka zasad gamedesingu i sposobów ich łamania

Metody kształcenia

Ćwiczenia, laboratoria: dyskusja, praca projektowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

aktywny udział w zajęciach (dyskusja), wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych składających się na projekt końcowy.

Na ocenę składa się w:

10% - aktywność na zajęciach,

50% - Projekt końcowy (przedstawienie projektu i analiza zalet i wad – 15%, przygotowanie narracji wizualnej – 30%, wykazanie znajomości terminologii – 5%)

15% - obecność na zajęciach i terminowe oddanie zadanych prac

25% - kolokwium

Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uzgodnieniu terminu z prowadzącym

Literatura podstawowa

Schell J., The Art of Game Design: A Book of Lenses, Miton Park 2019.

Macklin C., Sharp J., Games, Design and Play: A detailedapproach to iterativegame design, Hoboken 2016.

Upton B., Situational Game Design,Miton Park 2017

Literatura uzupełniająca

Rogers S., Level Up! The Guide to Great Video Game Design, Hoboken 2010.

Gregory J., Game Engine Architecture, Milton Park 2018        

Uwagi

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 22:27)