SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kreowanie małych form growych |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-KMFG-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zasadniczych problemów związanych z projektowaniem i rozwiązywaniem problemów w grach. Przedmiot ma za zadanie nauczyć studentów sposobu rozumowania game designera. Przedmiot kładzie nacisk na umiejętności praktyczne, które pozwolą studentom poznać podstawowe i zaawansowane kroki projektowania gier. Dodatkowo studenci uzyskują kompleksową wiedzę na temat wzajemnego oddziaływania gier i możliwości wykorzystania innych tekstów kultury, jako inspiracji.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku.
1. Zajęcia wprowadzające
2. Zrozumienie podstawowych elementów projektowania gier: akcji, celów, zasad, obiektów, przestrzeni gry i postaci gracza.
3. Praktyczne zastosowanie narzędzi prowadzenia akcji w grze, takich jak ograniczenie, interakcja, cele, wyzwania, strategia, szansa, decyzja, opowiadanie historii i kontekst
4. Porównanie rodzajów rozgrywki i doświadczeń graczy, biorąc pod uwagę wymagania, jakie gry wideo stawiają graczom
5. Ustalenie wartości projektowych gry
6. Tworzenie dokumentów projektowych, schematów i arkuszy kalkulacyjnych.
7. Współpraca w zespołach nad wspólną wizją projektową – praca grupowa
8. Burza mózgów i konceptualizowanie projektów
9. Wykorzystywanie prototypów do realizacji i testowania projektów
10. Ulepszanie projektów poprzez maksymalne wykorzystanie informacji zwrotnych z testów gry
11. Ocena projektu i przygotowanie do produkcji
12. Nauka zasad gamedesingu i sposobów ich łamania
Ćwiczenia, laboratoria: dyskusja, praca projektowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w zajęciach (dyskusja), wykonanie zadań i ćwiczeń cząstkowych składających się na projekt końcowy.
Na ocenę składa się w:
10% - aktywność na zajęciach,
50% - Projekt końcowy (przedstawienie projektu i analiza zalet i wad – 15%, przygotowanie narracji wizualnej – 30%, wykazanie znajomości terminologii – 5%)
15% - obecność na zajęciach i terminowe oddanie zadanych prac
25% - kolokwium
Nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po uzgodnieniu terminu z prowadzącym
Schell J., The Art of Game Design: A Book of Lenses, Miton Park 2019.
Macklin C., Sharp J., Games, Design and Play: A detailedapproach to iterativegame design, Hoboken 2016.
Upton B., Situational Game Design,Miton Park 2017
Rogers S., Level Up! The Guide to Great Video Game Design, Hoboken 2010.
Gregory J., Game Engine Architecture, Milton Park 2018
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 22:27)