SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-KDUXD-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
. Zajęcia mają na celu zapewnienie studentom wiedzy niezbędnej do zrozumienia wymagań stawianym interdyscyplinarnym projektom objemującym sobą interakcje człowiek-komputer HCI (Human-Computer-Interaction), technologie cyfrowe ICT (Information and Communication Technologies) oraz media cyfrowe. Koncepcja projektowania obejmuje interaktywne systemy, które spełniają zarówno kryteria poprawnego dizajnu (metodologia fast design) jak też spełnią oczekiwania odbiorców/użytkowników.
Podstawowa wiedza w zakresie obsługi komputera.
Moduł teoretyczny (Wykład) obejmuje:
Przegląd technologii interaktywnych mediów ze wskazaniem na różnorodne tryby multimodalności w interakcji człowiek- komputer; Podstawy metodologii projektowania/dizajnu (metody zwinne-AGILE, User-Centered Design, Fast Design). Omówienie relacji człowiek-środowisko cyfrowe, kanałów komunikacji cyfrowej. Metafory komunikacji. Narracja cyfrowa. Metody analizy i ewaluacji QC (Quality Control) systemów multimodalnych.
Moduł praktyczny (Ćwiczenia) zawiera: Prezentacje i dyskusje praktycznych przykładów projektów/dizajnu. Omówienie i przećwiczenie krok po kroku metody fast design (ideacja, kontekst, prototyp, test, modyfikacja, restart). Studenci poznają praktyczne zagadnienia zawiązane z projektowaniem mediów interaktywnych.
Zajęcia będą zawierały nie tylko treść w postaci wykładu ale także prezentacje wideo, prezentacje interaktywne, analizę materiałów dostępnych w internecie, dyskusje oraz pratyczne projekty gdzie studenci w małych grupach dokonają ewaluacji wybranych technik multiomodalnych i zaproponują własne rozwiązania bazujące na re-dizajnie istniejących rozwiązań.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na zaliczenie przedmiotu studenci przedstawią udokumentowaną koncepcję własnego rozwiązania multimodalnego, które będą mogli zaimplementować w ramach dalszych prac nad Projektem(II).
1. Pell M. “ Envisioning Holograms- Design Breakthrough Experiences for Mixed Reality”, Apress 2017
2. Moule J. “Killer UX Design”, Sitepoint 2012
3. Galitz W.O. „ The Essential Guide to User Interface Design”, Wiley 2007
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 17:08)