SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Kreowanie doświadczeń UXD (User Experience Design) i fast design
Kod przedmiotu 08.9--LPKSGP-KDUXD-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 - - Zaliczenie 
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

. Zajęcia mają na celu zapewnienie studentom wiedzy niezbędnej  do zrozumienia wymagań stawianym interdyscyplinarnym projektom objemującym sobą interakcje człowiek-komputer HCI (Human-Computer-Interaction), technologie cyfrowe ICT (Information and Communication Technologies) oraz media cyfrowe. Koncepcja projektowania obejmuje interaktywne systemy, które spełniają zarówno kryteria poprawnego dizajnu (metodologia fast design) jak też spełnią oczekiwania odbiorców/użytkowników.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza w zakresie obsługi komputera.

Zakres tematyczny

Moduł teoretyczny (Wykład) obejmuje:

Przegląd technologii interaktywnych mediów ze wskazaniem na różnorodne tryby multimodalności w interakcji człowiek- komputer; Podstawy metodologii  projektowania/dizajnu (metody zwinne-AGILE, User-Centered Design, Fast Design). Omówienie relacji człowiek-środowisko cyfrowe, kanałów komunikacji cyfrowej. Metafory komunikacji. Narracja cyfrowa. Metody analizy i ewaluacji  QC (Quality Control) systemów multimodalnych.

Moduł praktyczny (Ćwiczenia) zawiera: Prezentacje i dyskusje praktycznych przykładów projektów/dizajnu. Omówienie i przećwiczenie krok po kroku metody fast design (ideacja, kontekst, prototyp, test, modyfikacja, restart). Studenci poznają praktyczne zagadnienia zawiązane z projektowaniem mediów interaktywnych.

Metody kształcenia

Zajęcia będą zawierały nie tylko treść w postaci wykładu ale także prezentacje wideo, prezentacje interaktywne, analizę materiałów dostępnych w internecie, dyskusje oraz pratyczne projekty gdzie studenci w małych grupach dokonają ewaluacji wybranych technik multiomodalnych i zaproponują własne rozwiązania bazujące na re-dizajnie istniejących rozwiązań. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Na zaliczenie przedmiotu  studenci przedstawią udokumentowaną koncepcję własnego rozwiązania multimodalnego, które będą mogli zaimplementować w ramach dalszych prac nad Projektem(II).

Literatura podstawowa

1.      Pell M. “ Envisioning Holograms- Design Breakthrough Experiences for Mixed Reality”, Apress 2017

2.      Moule J. “Killer UX Design”, Sitepoint 2012

Literatura uzupełniająca

3.      Galitz W.O.  „ The Essential Guide to User Interface  Design”, Wiley 2007

Uwagi

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 17:08)