SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rzeczywistość rozszerzona XR (eXtended Reality) |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-RZRXR-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z możliwościami środowisk wirtualnej rzeczywistości z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk deweloperskich. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów XR (eXtended Reality) obejmujących VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) i MR (Mixed Reality).
Od kilku lat obserwujemy gwałtowny rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości VR (Virtual Reality). W tym obszarze technologii i mediów istnieje wyraźny podział na twórcę i odbiorcę systemu VR. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii VR powinny opanować podstawy budowy modeli interakcyjnych, muszą zrozumieć jak wykorzystać poczucie „obecności” w środowisku wirtualnym oraz poznać techniki modelowania zjawisk psychofizycznych. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania przydatnych w przemyśle cyfrowym 3d.
Podstawy informatyki
Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk wirtualnych; Percepcja 3D (multisensoryczna); Interfejsy sprzętowe i programowe, urządzenia wejścia/wyjścia VR; Interaktywna grafika 3D (wymagania dla pełnej imersji); Modelowanie środowisk graficznych dla imersyjnych środowisk 3D; Modelowanie asetów graficznych dla imersyjnych środowisk 3D, Interfejsy emocjonalne, Zasady konstrukcji interfejsu 3D (GUI 3D, metafory), Ewaluacja środowiska 3D
Laboratorium komputerowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykonanie poszczególnych zadań-ćwiczeń laboratoryjnych.
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 18:05)