SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Środowiska projektowania gier i mediów (I) - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Środowiska projektowania gier i mediów (I)
Kod przedmiotu 08.9--LPKSGP-ŚPGM1-S22
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Literatura popularna i kreacje światów gier
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Sławomir Nikiel, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z podstawowymi możliwościami środowisk programowania gier 3D z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk programistycznych. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów gier komputerowych 3D.

W obszarze technologii gier komputerowych, zwłaszcza w środowisku gier 3D możemy zaobserwować gwałtowny rozwój. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii gier 3D powinny opanować podstawy budowy programów-systemów gier 3D, muszą zrozumieć jak wykorzystać narzędzia programistyczne  oraz poznać budowę i działanie silników gier 3D. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania/ programowania przydatnych w przemyśle gier komputerowych i mobilnych 3D.

Wymagania wstępne

podstawy informatyki

Zakres tematyczny

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk programowania gier komputerowych 3D; Architektura silników gier komputerowych 3D; Wybrane środowiska programowania gier 3D (np. Blender,  Unity, UE); Języki programowania strukturalnego i skryptowego gier 3D (Python); Prosty kod gry komputerowej 3D (tradycyjna implementacja obejmująca logikę gry); Prosty kod gry komputerowej 3D metody i nastawniki, obsługa interfejsu użytkownika); Problematyka wydajności, testy i korygowanie błędów w kodzie i strukturze programu gry 3D

Metody kształcenia

Laboratorium komputerowe

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie ćwieczeń laboratoryjnych.

Literatura podstawowa

  1. Meigs T.  Ultimate Game Design: Building Game Worls, McGraw-Hill/Osborne  2003
  2. Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley, 2014

Literatura uzupełniająca

1. Dillon R. The digital gaming book, CRC Press 2021

Uwagi

Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.


Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-05-2022 10:08)