SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny - język angielski |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-WHP-JON/JA4-Ć-S14_genO4RK7 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Cykl praktycznych ćwiczeń z wybranego języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
1. Aktualne i historyczne wydarzenia w Polsce i w krajach angielskojęzycznych.
2. Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (np. historia, polityka, wiadomości, styl życia i sprawy bieżące, etc.).
3. Człowiek a sztuka, książki i literatura, edukacja, film.
4. Opis doświadczeń, uczuć i emocji, zamierzeń i planów.
5. Formułowanie i rozwijanie argumentów, zachęcanie, wyrażanie abstrakcyjnych idei, wyrażanie zgody i sprzeciwu, wyrażanie opinii, reakcji, na przykład obojętność, etc. Interakcje nieformalnie, reakcje, wyrażanie zainteresowania, sympatii, zaskoczenia etc. Opinia, uzasadnienie, spekulacje, aprobata, dezaprobata, formułowanie pojęć abstrakcyjnych.
6. Utrwalenie wybranych struktur leksykalno-gramatycznych.
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
5. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
6. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
7. Materiały określonych przez prowadzącego.
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 10-05-2022 17:23)