SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Nowe trendy w turystyce - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Nowe trendy w turystyce
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-NTwT
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Gandecka
  • mgr Łukasz Kozłowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest analiza najnowszych tendencji występujących w turystyce i rekreacji pod wpływem zmieniających się uwarunkowań, wskazanie konieczności ich śledzenia oraz wyposażenie studentów w umiejętność posługiwania się nowymi mediami, tak by potrafili stosować je do tworzenia prostych kampanii w wybranych mediach społecznosciowych.

Wymagania wstępne

Zaliczony przedmiot podstawy turystyki

Zakres tematyczny

 Wykład:

1. Produkty turystyczne i zmiany w strukturze oferowanych produktów jako sposób dostosowania się do popytu nabywców

2. Uwarunkowanie egzogenne - wpływ zmian demograficznych i polaryzacji gospodarczej świata

3. Uwarunkowania egzogenne - zmiany w środowisku naturalnym (klimatyczne, rozwój zrównoważony) i skutki nieprzewidzianych kryzysów na rozwój turystyki

4. Uwarunkowania endogenne - tendencje w hotelarstwie i gastronomii.

5. Tendencje w rozwoju lokalnych produktów turystycznych

6. Turystyka lokalna - uwarunkowania, struktury organizacji turystycznych

7. Nowe typy, rodzaje i odmiany turystyki: turystyka kwalifikowana, incentive toursim, turystyka medyczna

8. Overtoursim i demarketing - sposoby zapobiegania negatywnym konsekwencjom

9. Turystyka popandemiczna

10. Psychologia w marketingu turystycznym - przykłady kampanii promocyjnych

11. Produkty turystyczne i ich wdrażanie. Etapy tworzenia produktu. Inwentaryzacja składników produktu oraz ich selekcja

12. Pozyskiwanie funduszy na działania turystyczne - źródła i case study

 

Ćwiczenia

1. Social media w turystyce

2. Nowe media społecznościowe fb, instagram, tik tok, youtube

3. Marketing w wyszukiwarkach - google adwords, google adsense

4. Kontrowersje w kampaniach promocyjnych – case study

5. Zasady tworzenia kampanii

6. Real time marketing – wyzwania, zalety, wady

7. Przydatne aplikacje w marketingu turystycznym

8. Zasady tworzenia postów – zdefiniowania klienta, zdjęcie - aplikacje do zdjęć, nagłówek, angażujące treści, psychologia koloru, call to action, język korzyści, hasztagi, storytelling

9. Zasady autoprezentacji w mediach

10. Tworzenie płatnych kampanii - Facebook, Instagram

11. Zarządzanie zespołem

12. Prowadzenie Informacji Turystycznej - tworzenie budżetu, kadry, współpraca z samorządem lokalnym

Metody kształcenia

- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną, 

- metoda projektowa

- studium przypadku

- burza mózgów

- dyskusja

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady: test

ćwiczenia: projekt kampanii komunikacyjnej realizowanej w mediach społecznościowych

Literatura podstawowa

1. Biernat E., Dziedzic E., Trendy w turystyce, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.

2. Reformat B., Innowacje w turystyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2017.

3. Kreatywność w turystyce. Nowe trendy w rozwoju turystyki (praca zbiorowa), Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2016.

Literatura uzupełniająca

1. Majewska J., Napierała, Adamiak, Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych do opisu przestrzeni turystycznej, Folia Turistica, Kraków 2016.

2. Papińska-Kacperek J., Miejskie aplikacje mobilne w turystyce kulturowej w Polsce, Turystyka Kulturowa Nr 2, 2016

3. Nowacki M., E-marketing w praktyce regionów turystycznych Polski, Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego We Wrocławiu 2015, 49,

 

Literatura internetowa zalecana studentom na bieżąco, w miarę potrzeb

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 03-02-2023 12:17)