SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki II |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-21_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze III jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze II.
Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w III semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2+ lub B1+).
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Planowanie i przebieg kariery zawodowej, tryb życia. | 2 | 1 | |||
L2 | Zdrowie i bezpieczeństwo – instrukcje, wskazówki. | 2 | 1 | |||
L3 | Informacje o zawodach w branży mechanicznej i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości. | 2 | 2 | |||
L4 | Miejsca pracy, typowe narzędzia, sprzęt i urządzenia techniczne używane w pracy oraz czynności z nimi związane. | 2 | 2 | |||
L5 | Instrukcje obsługi; branże i produkty. | 2 | 1 | |||
L6 | Sprawdzian wiadomości - test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi | 2 | 1 | |||
L7 | Polski i niemiecki system szkolnictwa – porównanie. | 2 | 1 | |||
L8 | Praca w czasie wolnym oraz podczas wakacji – oferty pracy, odpowiedzi na oferty. | 2 | 1 | |||
L9 | Wypoczynek – miejsca, zajęcia w czasie wolnym. | 2 | 1 | |||
L10 | Studia w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych; porównywanie programów studiów z wykorzystaniem informacji zawartych na stronach internetowych uczelni w krajach niemieckojęzycznych | 2 | 1 | |||
L11 | Udzielanie informacji o własnej uczelni, wydziale, kierunku studiów. | 2 | 1 | |||
L12 | Poszukiwanie możliwości odbycia praktyk studenckich w krajach niemieckojęzycznych. | 2 | 1 | |||
L13 | Pisanie formalnych i nieformalnych listów i maili. | 2 | 1 | |||
L14 | Telefonowanie, notatki z rozmów telefonicznych. | 2 | 1 | |||
L15 | Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. | 2 | 2 | |||
Suma: | 30 | 18 |
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
1. M. Rolbiecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, LektorKlett, Poznań 2013
2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
1. Zespół autorów: K. Łuniewska, M. Piotrowska, J. Rozwalka, U. Szczepańska, U. Tworek, Z. Wąsik, M. Zagórna, einFach gut. Profil 2. Kommunikation in Technik und Industrie, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 1999
2. H. Dreyer, R. Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München 1995
3. G. Werner, Grammatiktraining Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2001
4. J. Z. Koch, Słownik naukowo-techniczny niemiecko-polski, polsko-niemiecki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1984
5. R. Lewicki, Ł. Solarz, Samochodowy słownik polsko-niemiecki i niemiecko-polski, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2007
6. J. Pheby, W. Scholze, Słownik obrazkowy niemiecko-angielski, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Wydawnictwo Philip Wilson, Warszawa 1996
7. Abenteuer Technik, Ravensburger Buchverlag, Ravensburg 2010
8. https://www.goethe.de
9. https://www.dw.com/
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 17-05-2022 12:15)