SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badania marketingowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badania marketingowe
Kod przedmiotu 14.2--SocP-BM-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Lisowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Badania marketingowe jako działalność wszechogarniająca
  2. Strategia marketingowa – dane czy intuicja?
  3. Rola badań w świecie big data
  4. Definiowanie problemów i celów badań marketingowych
  5. New Produkt Development (NPD) – rozwój nowych produktów
  6. Sprzedaż i dystrybucja
  7. Komunikacja
  8. Zarządzanie relacjami
  9. Customer intelligence (CI) – zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów

Metody kształcenia

 Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Realizacja dwóch małych projektów grupowych do omawianych metod i technik badawczych, wskazujących na ich opanowanie i umiejętność wykorzystania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest średnią z ocen zrealizowanych projektów grupowych.

Literatura podstawowa

  1. Lutostański M.J., Galica M., Protasiuk M., Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2018.
  2. Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M., (red.), Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2021.
  3. Churchill G., A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Maison D., Noga-Bogomilski A., (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  5. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  6. Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC. edu, Warszawa 2010.
  7. Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  8. Surma J., Customer Intelligence – analityka wokół klienta, https://media.statsoft.pl/_old_dnn/downloads/customer_intelligence.pdf

Literatura uzupełniająca

  1. Mazurek- Łopacińska K., (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  2. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Sztabiński P., B., Sawiński Z., Sztabiński F., (red.), Fieldwork jest sztuką, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.
  4. Sztabiński P., B., Sztabiński F., Sawiński Z., (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  5. Strona internetowa Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii www.ptbrio.com.pl

Uwagi

Projekty mogą być realizowane w terenie.


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 13-04-2022 00:07)