SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium - projektowanie dydaktyczne |
Kod przedmiotu | 05.5-WP-TPzAP-S-PD-22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna z arteterapią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami projektowania pedagogicznego. Rozwijanie warsztat zawodowego nauczyciela.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości, terapii pedagogicznej.
Problematyka prowadzonych seminariów dyplomowych obejmuje zagadnienia związane z terapią pedagogiczną, arteterapią, pracą z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu. Zasady i rodzaje poznania naukowego. Cele i zadania poznania. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu. Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Opracowanie założeń teoretycznych do obranego zagadnienia. Przeprowadzenie diagnozy dziecka specjalnych potrzeb edukacyjnych. Skonstruowanie programu indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zaprojektowanie innowacji pedagogicznej dla dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wyciągnięcie wniosków i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej.
Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie badań naukowych lub pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, działanie w praktyce, analiza uzyskanych wyników badan własnych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie seminarium z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów oraz wykonania poniżej podanych zadań:
1) Opracowanie założeń teoretycznych
2) Przeprowadzenie diagnozy dziecka
3) Skonstruowanie programu indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3) Zaprojektowanie innowacji pedagogicznej dla dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych
4) Wyciągnięcie wniosków i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej.
Ocena z pracy dyplomowej jest oceną z seminarium
Duraj-Nowakowa K., Pisarstwo naukowe studentów, Kraków 2019.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977
Każdorazowo wykładowca podaje literatura na bieżące zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-07-2022 22:17)